ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM4103 | Teknoloji Ve İnovasyon Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders teknolojik yeniliklerin stratejik yönetimi konusuna ilişkin temel konulara odaklanmaktadır. Dersin başlıca amaçları (i) öğrencilerin teknolojik yeniliklerin doğasını, etkilerini ve önemini kavraması; (ii) teknolojik yenilik stratejisi ile firma rekabet startejisi arasındaki ilişkiyi öğrenmesi ve (ii) teknolojik yeniliklerin yönetimi konusunda teorik ve oratik bilgiler edinmesidir. Bu derste öğrencilerin sadece teknolojik yenilik yönetimine ilişkin teorik yaklaşımları öğrenmesi değil aynı zamanda teknolojik yenilik yönetimi pratiğine ilişkin bir anlayış da geliştirmesi hedeflenmektedir. Bu amaçla derslerde konuyla bağlantılı ve gerçek örneklere dayanan vaka analizleri ve çalışmaları yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda öğrencilerin aşağıdaki kazanımları elde etmeleri beklenmektedir: • teknolojik yeniliklerin karmaşık doğasına ve kapsamına ilişkin farkındalık geliştirmeleri ve teknoloji yönetimi konularına yakınlık kazanmaları • başlıca teknolojik yenilik tiplerini ve bazı kavramları (açık yenilik sistemi, teknoloji yaşam döngüsü, S-eğrisi, baskın tasarım, patika bağımlılığı, benimseme kapasitesi gibi) açıklayabilmeleri • teknolojik yeniliklerin yaratılma ve hayata geçirilmes süreçlerini anlamaları • teknolojik yenilik stratejisi oluşturulması ve uygulanmasına ilişkin temel unsurları kavramaları • teknolojinin firmalarda kullanıma ilişkin bir stratejik yaklaşım geliştirmeleri • teknoloji yönetiminin firmaya sağlayacağı faydaları kavramaları ve bu faydalara ilişkin farkındalık geliştirmeleri |
Ders süresince, ilk olarak teknolojik yeniliklerin doğasına ve teknolojik yeniliklerin belli başlıca kaynaklarına değinilecek, teknolojik yeniliklerin firma düzeyinde önemi ve etkileri tartışılacaktır. Daha sonra teknolojik yeniliklerin gelişim evreleri bunların firma, endüstri ve ülkelerin rekabet gücü üzerindeki etkilerine değinilecektir. Teknolojik yeniliklere ilişkin stratejilerin oluşturulması ve uygulanması bu derste üzerinde durulacak önemli konular arasındadır. Bu süreçte firmaların hem kendi iç kaynak ve yeteneklerini geliştirme stratejileri hem de diğer firma ve kurumlarla işbirliği yapmalarını içeren firma dışı stratejileri üzerinde durulacaktır. Bu stratejilerin uygulanması firma içinde yaratıcılığın, yeni ürün geliştirme süreçlerinin, AR-GE yönetimi, projelerin seçimi gibi aktivitelerin yönetimine bağlı olduğundan bu konular da yine ders içinde farklı haftalarda ele alınacaktır. Son olarak firmaların teknolojik yenilikleri nasıl karlılığa ve ekonomik değere dönüştürdükleri üzerinde durulacaktır. teknolojinin ticarileştirilmesi süreci derinlemesine ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknolojik yeniliklerin yönetimine giriş, bazı önemli kavramlar | Yok |
2) | Teknolojik yenilik çeşitleri ve yeniliklerin kaynakları | Ders kitabı Bölüm 2 ve 3 |
3) | Teknolojik değişimlerin doğası, teknoloji standartlarının belirlenmesi ve baskın tasarım | Ders kitabı Bölüm 4. Vaka çalışması |
4) | Teknolojik yeniliklerin zamanlaması | Ders kitabı Bölüm 5 |
5) | Firmanın teknolojik yenilik stratejisi ve rekabet stratejisi | Ders kitabı Bölüm 6. |
6) | Firma içi teknolojik yenilik geliştirme kapasitesi | Ders notları |
7) | Firma dışı teknoloji-yenilik stratejisi: yenilik ağları ve lider kullanıcılar | Ders kitabı Bölüm 8. Ders notları |
8) | Ara sınav | Ara sınav hazırlık |
9) | Yenilik proje alternatiflerinin geliştirilmesi ve seçimi | Ders kitabı Bölüm 7 ve 9. |
10) | Yaratıcılık yönetimi | Ders notları |
11) | Yeni ürün geliştirme süreçlerinin yönetimi | Ders kitabı Bölüm 11. |
12) | Değer yaratma, teknolojilerin ticarileştirilmesi | Ders notları |
13) | Teknoloji yönetimi aksiyon, araç ve yöntemlerine kısa bir bakış | Ders notları |
14) | Dönem sonu proje sunumları | Proje sunumlarına hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Schilling, Melissa A., Strategic Management of Technological Innovation, McGraw-Hill Irwin, 2010 |
Diğer Kaynaklar: | Case studies which will be distributed during the semester. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 10 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 2 | 22 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |