ENM4103 Technology and Innovation ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM4103 Teknoloji Ve İnovasyon Yönetimi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders teknolojik yeniliklerin stratejik yönetimi konusuna ilişkin temel konulara odaklanmaktadır. Dersin başlıca amaçları (i) öğrencilerin teknolojik yeniliklerin doğasını, etkilerini ve önemini kavraması; (ii) teknolojik yenilik stratejisi ile firma rekabet startejisi arasındaki ilişkiyi öğrenmesi ve (ii) teknolojik yeniliklerin yönetimi konusunda teorik ve oratik bilgiler edinmesidir. Bu derste öğrencilerin sadece teknolojik yenilik yönetimine ilişkin teorik yaklaşımları öğrenmesi değil aynı zamanda teknolojik yenilik yönetimi pratiğine ilişkin bir anlayış da geliştirmesi hedeflenmektedir. Bu amaçla derslerde konuyla bağlantılı ve gerçek örneklere dayanan vaka analizleri ve çalışmaları yapılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda öğrencilerin aşağıdaki kazanımları elde etmeleri beklenmektedir:
• teknolojik yeniliklerin karmaşık doğasına ve kapsamına ilişkin farkındalık geliştirmeleri ve teknoloji yönetimi konularına yakınlık kazanmaları
• başlıca teknolojik yenilik tiplerini ve bazı kavramları (açık yenilik sistemi, teknoloji yaşam döngüsü, S-eğrisi, baskın tasarım, patika bağımlılığı, benimseme kapasitesi gibi) açıklayabilmeleri
• teknolojik yeniliklerin yaratılma ve hayata geçirilmes süreçlerini anlamaları
• teknolojik yenilik stratejisi oluşturulması ve uygulanmasına ilişkin temel unsurları kavramaları
• teknolojinin firmalarda kullanıma ilişkin bir stratejik yaklaşım geliştirmeleri
• teknoloji yönetiminin firmaya sağlayacağı faydaları kavramaları ve bu faydalara ilişkin farkındalık geliştirmeleri

Dersin İçeriği

Ders süresince, ilk olarak teknolojik yeniliklerin doğasına ve teknolojik yeniliklerin belli başlıca kaynaklarına değinilecek, teknolojik yeniliklerin firma düzeyinde önemi ve etkileri tartışılacaktır. Daha sonra teknolojik yeniliklerin gelişim evreleri bunların firma, endüstri ve ülkelerin rekabet gücü üzerindeki etkilerine değinilecektir. Teknolojik yeniliklere ilişkin stratejilerin oluşturulması ve uygulanması bu derste üzerinde durulacak önemli konular arasındadır. Bu süreçte firmaların hem kendi iç kaynak ve yeteneklerini geliştirme stratejileri hem de diğer firma ve kurumlarla işbirliği yapmalarını içeren firma dışı stratejileri üzerinde durulacaktır. Bu stratejilerin uygulanması firma içinde yaratıcılığın, yeni ürün geliştirme süreçlerinin, AR-GE yönetimi, projelerin seçimi gibi aktivitelerin yönetimine bağlı olduğundan bu konular da yine ders içinde farklı haftalarda ele alınacaktır. Son olarak firmaların teknolojik yenilikleri nasıl karlılığa ve ekonomik değere dönüştürdükleri üzerinde durulacaktır. teknolojinin ticarileştirilmesi süreci derinlemesine ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknolojik yeniliklerin yönetimine giriş, bazı önemli kavramlar Yok
2) Teknolojik yenilik çeşitleri ve yeniliklerin kaynakları Ders kitabı Bölüm 2 ve 3
3) Teknolojik değişimlerin doğası, teknoloji standartlarının belirlenmesi ve baskın tasarım Ders kitabı Bölüm 4. Vaka çalışması
4) Teknolojik yeniliklerin zamanlaması Ders kitabı Bölüm 5
5) Firmanın teknolojik yenilik stratejisi ve rekabet stratejisi Ders kitabı Bölüm 6.
6) Firma içi teknolojik yenilik geliştirme kapasitesi Ders notları
7) Firma dışı teknoloji-yenilik stratejisi: yenilik ağları ve lider kullanıcılar Ders kitabı Bölüm 8. Ders notları
8) Ara sınav Ara sınav hazırlık
9) Yenilik proje alternatiflerinin geliştirilmesi ve seçimi Ders kitabı Bölüm 7 ve 9.
10) Yaratıcılık yönetimi Ders notları
11) Yeni ürün geliştirme süreçlerinin yönetimi Ders kitabı Bölüm 11.
12) Değer yaratma, teknolojilerin ticarileştirilmesi Ders notları
13) Teknoloji yönetimi aksiyon, araç ve yöntemlerine kısa bir bakış Ders notları
14) Dönem sonu proje sunumları Proje sunumlarına hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Schilling, Melissa A., Strategic Management of Technological Innovation, McGraw-Hill Irwin, 2010
Diğer Kaynaklar: Case studies which will be distributed during the semester.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 10
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 2 22
Sunum / Seminer 1 5 5
Proje 1 20 20
Ödevler 4 8 32
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek