DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM4102 | Bilgi Yönetimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİDEM YILDIZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bilgi yönetiminin örgütler için önemli bir kaynak olduğunun anlaşılması. Bireysel, grup ve örgütsel düzeydeki bilgi yönetimi süreçlerinin yönetimi için çeşitli yaklaşımların belirlenmesi ve uygulanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: - Bilgi ve entelektüel sermaye yönetiminin teori ve uygulamalarına hakim olabilecekler - Bilgi yönetimi sürecinin işletme ve ekonomideki önemini kavrayabilecekler; - Bilgi odaklı örgütler için eylem planları hazırlayabilecekler; - Endüstriyel yönetim dönemini ve bilgi yönetimi dönemini birbirlerinde ayırt edebilecekler; - Bilgi odaklı örgütlerin özelliklerini analiz edebileceklerdir. |
Ders boyunca bilgi yönetimi teorileri ve uygulamaları tartışılacaktır. Bilgi yönetimi kavramı ve organizasyon ve ekonomi üzerindeki etkisi açıklanacaktır. Teknolojik gelişmelerin etkileri ve bilgi yönetimi ile olan ilişkileri ele alınacaktır. Ders, sınıfta tartışılacak vaka çalışmaları ile desteklenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Ders İçeriği, Bilgi Yönetimi Kavramı | N/A |
2) | Bilgi Yönetiminin Temelleri | Ders kitapları ve ders sunumları |
3) | Teknoloji ve Bilgi Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
4) | Bilgi Yaratma Süreci | Ders kitapları ve ders sunumları |
5) | Stratejik Bir Varlık Olarak Bilgi | Ders kitapları ve ders sunumları |
6) | Bilgi odaklı örgütler | Ders kitapları ve ders sunumları |
7) | Bilgi Stratejisi Geliştirmek | Ders kitapları ve ders sunumları |
8) | Bilgi yönetimi araçları ve portalları | Ders kitapları ve ders sunumları |
9) | Bilgi Yönetimi etkinliğinin değerlendirilmesi: Araçlar ve ölçümler | Ders kitapları ve ders sunumları |
10) | Ağlar ve Sosyal Sermaye | Ders kitapları ve ders sunumları |
11) | Inovasyon ve Bilgi Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
12) | Liderlik ve Bilgi Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
13) | Bilgi Çalışanlarını Yönetmek | Ders kitapları ve ders sunumları |
14) | Bilgi yönetiminde küresel konular | Ders kitapları ve ders sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | North, K.; Kumta, G. (2014): Knowledge Management: Value Creation Through Organizational Learning. Springer. Jashopara A (2011), Knowlegde Management: An integrated approach, 2ed, Prentice Hall Davenport, Thomas H. & Prusak, Laurence(2000). Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Boston, MA: Harvard Business School Press. |
Diğer Kaynaklar: | Yok- N/A |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ödevler | 10 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |