Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, Ders İçeriği, Bilgi Yönetimi Kavramı |
N/A |
2) |
Bilgi Yönetiminin Temelleri |
Ders kitapları ve ders sunumları |
3) |
Teknoloji ve Bilgi Yönetimi |
Ders kitapları ve ders sunumları |
4) |
Bilgi Yaratma Süreci |
Ders kitapları ve ders sunumları |
5) |
Stratejik Bir Varlık Olarak Bilgi |
Ders kitapları ve ders sunumları |
6) |
Bilgi odaklı örgütler |
Ders kitapları ve ders sunumları |
7) |
Bilgi Stratejisi Geliştirmek |
Ders kitapları ve ders sunumları |
8) |
Bilgi yönetimi araçları ve portalları |
Ders kitapları ve ders sunumları |
9) |
Bilgi Yönetimi etkinliğinin değerlendirilmesi: Araçlar ve ölçümler |
Ders kitapları ve ders sunumları |
10) |
Ağlar ve Sosyal Sermaye |
Ders kitapları ve ders sunumları |
11) |
Inovasyon ve Bilgi Yönetimi |
Ders kitapları ve ders sunumları |
12) |
Liderlik ve Bilgi Yönetimi |
Ders kitapları ve ders sunumları |
13) |
Bilgi Çalışanlarını Yönetmek |
Ders kitapları ve ders sunumları |
14) |
Bilgi yönetiminde küresel konular |
Ders kitapları ve ders sunumları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, |
|
2) |
Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
|
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, |
|
5) |
İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, |
|
8) |
İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |
|