Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, Ders İçeriği, Bilgi Yönetimi Kavramı |
N/A |
2) |
Bilgi Yönetiminin Temelleri |
Ders kitapları ve ders sunumları |
3) |
Teknoloji ve Bilgi Yönetimi |
Ders kitapları ve ders sunumları |
4) |
Bilgi Yaratma Süreci |
Ders kitapları ve ders sunumları |
5) |
Stratejik Bir Varlık Olarak Bilgi |
Ders kitapları ve ders sunumları |
6) |
Bilgi odaklı örgütler |
Ders kitapları ve ders sunumları |
7) |
Bilgi Stratejisi Geliştirmek |
Ders kitapları ve ders sunumları |
8) |
Bilgi yönetimi araçları ve portalları |
Ders kitapları ve ders sunumları |
9) |
Bilgi Yönetimi etkinliğinin değerlendirilmesi: Araçlar ve ölçümler |
Ders kitapları ve ders sunumları |
10) |
Ağlar ve Sosyal Sermaye |
Ders kitapları ve ders sunumları |
11) |
Inovasyon ve Bilgi Yönetimi |
Ders kitapları ve ders sunumları |
12) |
Liderlik ve Bilgi Yönetimi |
Ders kitapları ve ders sunumları |
13) |
Bilgi Çalışanlarını Yönetmek |
Ders kitapları ve ders sunumları |
14) |
Bilgi yönetiminde küresel konular |
Ders kitapları ve ders sunumları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|