ENM4102 Knowledge ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM4102 Bilgi Yönetimi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİDEM YILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bilgi yönetiminin örgütler için önemli bir kaynak olduğunun anlaşılması.
Bireysel, grup ve örgütsel düzeydeki bilgi yönetimi süreçlerinin yönetimi için çeşitli yaklaşımların belirlenmesi ve uygulanması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:
- Bilgi ve entelektüel sermaye yönetiminin teori ve uygulamalarına hakim olabilecekler
- Bilgi yönetimi sürecinin işletme ve ekonomideki önemini kavrayabilecekler;
- Bilgi odaklı örgütler için eylem planları hazırlayabilecekler;
- Endüstriyel yönetim dönemini ve bilgi yönetimi dönemini birbirlerinde ayırt edebilecekler;
- Bilgi odaklı örgütlerin özelliklerini analiz edebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Ders boyunca bilgi yönetimi teorileri ve uygulamaları tartışılacaktır. Bilgi yönetimi kavramı ve organizasyon ve ekonomi üzerindeki etkisi açıklanacaktır. Teknolojik gelişmelerin etkileri ve bilgi yönetimi ile olan ilişkileri ele alınacaktır. Ders, sınıfta tartışılacak vaka çalışmaları ile desteklenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Ders İçeriği, Bilgi Yönetimi Kavramı N/A
2) Bilgi Yönetiminin Temelleri Ders kitapları ve ders sunumları
3) Teknoloji ve Bilgi Yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
4) Bilgi Yaratma Süreci Ders kitapları ve ders sunumları
5) Stratejik Bir Varlık Olarak Bilgi Ders kitapları ve ders sunumları
6) Bilgi odaklı örgütler Ders kitapları ve ders sunumları
7) Bilgi Stratejisi Geliştirmek Ders kitapları ve ders sunumları
8) Bilgi yönetimi araçları ve portalları Ders kitapları ve ders sunumları
9) Bilgi Yönetimi etkinliğinin değerlendirilmesi: Araçlar ve ölçümler Ders kitapları ve ders sunumları
10) Ağlar ve Sosyal Sermaye Ders kitapları ve ders sunumları
11) Inovasyon ve Bilgi Yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
12) Liderlik ve Bilgi Yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
13) Bilgi Çalışanlarını Yönetmek Ders kitapları ve ders sunumları
14) Bilgi yönetiminde küresel konular Ders kitapları ve ders sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: North, K.; Kumta, G. (2014): Knowledge Management: Value Creation Through Organizational Learning. Springer.

Jashopara A (2011), Knowlegde Management: An integrated approach, 2ed, Prentice Hall

Davenport, Thomas H. & Prusak, Laurence(2000). Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Boston, MA: Harvard Business School Press.
Diğer Kaynaklar: Yok- N/A

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 10 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ödevler 10 30
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.