SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM4102 | Bilgi Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİDEM YILDIZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bilgi yönetiminin örgütler için önemli bir kaynak olduğunun anlaşılması. Bireysel, grup ve örgütsel düzeydeki bilgi yönetimi süreçlerinin yönetimi için çeşitli yaklaşımların belirlenmesi ve uygulanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: - Bilgi ve entelektüel sermaye yönetiminin teori ve uygulamalarına hakim olabilecekler - Bilgi yönetimi sürecinin işletme ve ekonomideki önemini kavrayabilecekler; - Bilgi odaklı örgütler için eylem planları hazırlayabilecekler; - Endüstriyel yönetim dönemini ve bilgi yönetimi dönemini birbirlerinde ayırt edebilecekler; - Bilgi odaklı örgütlerin özelliklerini analiz edebileceklerdir. |
Ders boyunca bilgi yönetimi teorileri ve uygulamaları tartışılacaktır. Bilgi yönetimi kavramı ve organizasyon ve ekonomi üzerindeki etkisi açıklanacaktır. Teknolojik gelişmelerin etkileri ve bilgi yönetimi ile olan ilişkileri ele alınacaktır. Ders, sınıfta tartışılacak vaka çalışmaları ile desteklenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Ders İçeriği, Bilgi Yönetimi Kavramı | N/A |
2) | Bilgi Yönetiminin Temelleri | Ders kitapları ve ders sunumları |
3) | Teknoloji ve Bilgi Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
4) | Bilgi Yaratma Süreci | Ders kitapları ve ders sunumları |
5) | Stratejik Bir Varlık Olarak Bilgi | Ders kitapları ve ders sunumları |
6) | Bilgi odaklı örgütler | Ders kitapları ve ders sunumları |
7) | Bilgi Stratejisi Geliştirmek | Ders kitapları ve ders sunumları |
8) | Bilgi yönetimi araçları ve portalları | Ders kitapları ve ders sunumları |
9) | Bilgi Yönetimi etkinliğinin değerlendirilmesi: Araçlar ve ölçümler | Ders kitapları ve ders sunumları |
10) | Ağlar ve Sosyal Sermaye | Ders kitapları ve ders sunumları |
11) | Inovasyon ve Bilgi Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
12) | Liderlik ve Bilgi Yönetimi | Ders kitapları ve ders sunumları |
13) | Bilgi Çalışanlarını Yönetmek | Ders kitapları ve ders sunumları |
14) | Bilgi yönetiminde küresel konular | Ders kitapları ve ders sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | North, K.; Kumta, G. (2014): Knowledge Management: Value Creation Through Organizational Learning. Springer. Jashopara A (2011), Knowlegde Management: An integrated approach, 2ed, Prentice Hall Davenport, Thomas H. & Prusak, Laurence(2000). Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Boston, MA: Harvard Business School Press. |
Diğer Kaynaklar: | Yok- N/A |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ödevler | 10 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |