ENM4102 Knowledge ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM4102 Bilgi Yönetimi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİDEM YILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bilgi yönetiminin örgütler için önemli bir kaynak olduğunun anlaşılması.
Bireysel, grup ve örgütsel düzeydeki bilgi yönetimi süreçlerinin yönetimi için çeşitli yaklaşımların belirlenmesi ve uygulanması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:
- Bilgi ve entelektüel sermaye yönetiminin teori ve uygulamalarına hakim olabilecekler
- Bilgi yönetimi sürecinin işletme ve ekonomideki önemini kavrayabilecekler;
- Bilgi odaklı örgütler için eylem planları hazırlayabilecekler;
- Endüstriyel yönetim dönemini ve bilgi yönetimi dönemini birbirlerinde ayırt edebilecekler;
- Bilgi odaklı örgütlerin özelliklerini analiz edebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Ders boyunca bilgi yönetimi teorileri ve uygulamaları tartışılacaktır. Bilgi yönetimi kavramı ve organizasyon ve ekonomi üzerindeki etkisi açıklanacaktır. Teknolojik gelişmelerin etkileri ve bilgi yönetimi ile olan ilişkileri ele alınacaktır. Ders, sınıfta tartışılacak vaka çalışmaları ile desteklenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Ders İçeriği, Bilgi Yönetimi Kavramı N/A
2) Bilgi Yönetiminin Temelleri Ders kitapları ve ders sunumları
3) Teknoloji ve Bilgi Yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
4) Bilgi Yaratma Süreci Ders kitapları ve ders sunumları
5) Stratejik Bir Varlık Olarak Bilgi Ders kitapları ve ders sunumları
6) Bilgi odaklı örgütler Ders kitapları ve ders sunumları
7) Bilgi Stratejisi Geliştirmek Ders kitapları ve ders sunumları
8) Bilgi yönetimi araçları ve portalları Ders kitapları ve ders sunumları
9) Bilgi Yönetimi etkinliğinin değerlendirilmesi: Araçlar ve ölçümler Ders kitapları ve ders sunumları
10) Ağlar ve Sosyal Sermaye Ders kitapları ve ders sunumları
11) Inovasyon ve Bilgi Yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
12) Liderlik ve Bilgi Yönetimi Ders kitapları ve ders sunumları
13) Bilgi Çalışanlarını Yönetmek Ders kitapları ve ders sunumları
14) Bilgi yönetiminde küresel konular Ders kitapları ve ders sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: North, K.; Kumta, G. (2014): Knowledge Management: Value Creation Through Organizational Learning. Springer.

Jashopara A (2011), Knowlegde Management: An integrated approach, 2ed, Prentice Hall

Davenport, Thomas H. & Prusak, Laurence(2000). Working Knowledge: How Organizations Manage What They Know. Boston, MA: Harvard Business School Press.
Diğer Kaynaklar: Yok- N/A

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 10 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ödevler 10 30
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek