İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM4995 | Yaz Stajı II | Bahar | 0 | 0 | 0 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR GÜMÜŞTAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, İşletme Mühendisliği öğrencilerinin iş hayatında pratik tecrübe kazanmalarını sağlamaktır. Üretim ve hizmet sektörlerinde kullanılan yöntem ve araçlar hakkında temel bilgi edinmeleri hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Teorik olarak öğrendikleri bilgilerin pratik uygulamalarını gözlemlerler. II. Gerçek hayat problemlerine çözümler üretirler. III. Bir İşletme Mühendisi olarak, iş tecrübesi kazanırlar. IV. Edindikleri bilgileri bir rapor halinde sunarlar. V. İş birimlerini ve bunların sorumluluklarını tarif ederler. VI. Takım elemanı olarak çalışırlar. |
1. Staj çalışması yapacağı şirketi araştırmak 2. Staj çalışması yapacağı şirkete başvuruda bulunmak 3. Staj için gereken evrak ve belgeleri hazırlayıp ilgili birimlere teslim etmek 4. Endüstri Mühendisliğinin onayladığı bir şirkette staj çalışması yapmak 5. Stajda edinilen bilgi ve tecrübeleri rapor formatına uygun olarak yazmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Raporlama | |
2) | Raporlama | |
3) | Raporlama | |
4) | Raporlama | |
5) | Raporlama | |
6) | Raporlama | |
7) | Değerlendirme | |
8) | Değerlendirme | |
9) | Değerlendirme | |
10) | Değerlendirme | |
11) | Düzeltme | |
12) | Düzeltme | |
13) | Düzeltme | |
14) | Düzeltme |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Rapor Teslimi | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Arazi Çalışması | 4 | 32 | 128 |
Rapor Teslimi | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 135 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve İşletme mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
2) | Karmaşık işletme mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
4) | İşletme Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | 5 |
5) | İşletme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yönetim ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 4 |
12) | Etkin ve verimli yönetme ve/veya liderlik becerisi. | 3 |