ENM4001 Technological Innovation and EntrepreneurshipBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM4001 Teknolojik İnovasyon Ve Girişimcilik Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Teknolojik değişimlerin getirdiği fırsatlarla girişimcilik ve ekonomik kalkınma arasındaki ilişkinin anlaşılması günümüzde hayati bir öneme sahiptir. Bu ders öğrencilerin teknolojik yeniliklerin girişimcilik sürecinde oynadığı önemli rolü kavramalarına ve teknolojik yenilikleri kullanarak yeni teknoloji-temelli girişimlerin kurulması sürecini anlamalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. Bu dersin amacı öğrencilere teknolojik yenilik ve teknoloji girişimciliği üzerine temel bilgileri vermek, girişimcilik sürecinin farklı aşamalarını anlamalarını ve girişimcilik faaliyeti ile teknolojik yenilik faaliyeti arasındaki ilişkileri keşfetmelerini sağlamaktır. Dönem boyunca, ilk olarak teknolojik değişimlerin doğası ve teknolojik yeniliklerin yaratılması üzerinde durulacak; ikinci olarak ise girişimcilik süreçlerine odaklanılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıda sıralanan kazanımları elde etmeleri beklenmektedir.
I. Teknolojik yenilikler ile birlikte ortaya çıkan girişimcilik fırsatları hakkında farkındalık geliştirmesi
II. Yenilik ve girişimcilik arasındaki ilişkinin ve teknolojik yeniliklerin girişimcilik sürecini nasıl etkilediği hakkında bilgi sahibi olması
III. Yeni teknoloji-temelli girişimlerin kurulma sürecini anlaması
IV. Girişimcilik fırsatlarının değerlendirilmesi konusunda yeterlilik sahibi olmak, fırsatların değeri konusunda net bir görüşe sahip olması
V. Girişimcilik sürecinin ana unsurlarını (örneğin etkin bir yönetim ekibinin kurulması, finansal kaynaklar başta olmak üzere kaynakların artırılması) anlaması
V. Yeni teknoloji temelli girişimleri büyüme süreçleri hakkında bilgi sahibi olması ve bu süreçlerini yönetme kabiliyetleri edinmesi

Dersin İçeriği

Teknolojik yenilik ve girişimciliğe giriş
Yenilik ve girişimcilik arasındaki ilişkiler
İş fikrinin girişimcilik fırsatına dönüştürülmesi
Girişimci stratejisi, rekabet stratejisi ve yenilik stratejisinin oluşturulması
İş modeli hazırlanması
İş planı hazırlanması
Girişimcilikte risk ve kazançlar
Ürün/hizmet tasarımı ve pazarlama planı
Kaynak bulma ve kaynak yönetimi
Girişimci ekibinin oluşturulması ve organizasyon
Operasyon yönetimi
Finansal planlama, sermaye kaynakları, yatırımcılar ile görüşmelerin yapılması ve pazarlık aşaması
Karlılık ve büyüme
Girişimci firmalarda başarıyı getiren faktörler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders için hazırlanan syllabus'ın üzerinden geçilmesi Teknolojik yenilik ve girişimciliğe giriş yapılması Yok
2) Girişimcilik ve Fırsatlar Ders kitabından Bölüm 1-2 nin okunması
3) Vizyon ve İş Modeli ve Planı Ders kitabından Bölüm 3 ve 6 nın okunması
4) Rekabetçi strateji ve Yenilik stratejileri Ders kitabından Bölüm 4-5'in okunması
5) Risk ve kazançlar/ Yaratıclık ve Ürün Geliştirme Ders kitabından Bölüm 7-8'in okunması
6) Pazarlama ve SAtış / Girişim Türleri Ders kitabında Bölüm 9-10'nun okunması.
7) Ders ve Grup Proje Değerlendirme Önceki bölümlerin tekrar gözden geçirilmesi
8) Ara sınav Ara sınav için hazırlık
9) Intellectual Property and new enterprise organization Ders kitabından Bölüm 11-12'ün okunması
10) Kaynakların edinilmesi ve organize edilmesi/Operasyonların yönetimi Ders kitabından Bölüm 13-14'ün okunması
11) Edinmeler ve Küresel Genişleme / Kar ve hasat Ders kitabından Bölüm 15-16'nın okunması
12) Finansal Plan / Sermaye kaynakları Ders kitabından Bölüm 17-18'in okunması
13) Anlaşma Sunumlar ve Görüşmeler / Yeni girişimci firmaları başarıya yönlendirme Ders kitabından Bölüm 19-20'nin okunması
14) Dönem sonu projelerinin sunumu Projelerin yazılı metinlerini hazırlanması proje sunumunun hazırlanması ve sunum yapılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Byers, T.H., Dorf, R.C. and Nelson A.J. (2010). Technology Ventures: From Idea to Enterprise, 3rd Edition, McGraw Hill, New York.
Diğer Kaynaklar: Timmon, J.A. (2009). New Venture Creation: Entrepreneurship for the 21st century. McGraw-Hill Irwin New York.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 25 25
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek