ENM3003 Marketing AnalyticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM3003 Pazarlama Analitiği Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Şirketlerin temel fonksiyonlarından Pazarlama Yönetimi' nin temellerini aktarma ve günümüzün modern pazarlama yöntemlerini paylaşma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler bu dersin sonunda pazarlama ile ilgili temel bilgileri edinecek, tüketici davranışı ve tutundurma kampanyalarının planlanması konusunda etraflı bilgiye sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Temel Kavramlar, Pazarlama Araştırması, Tüketici Davranışı, Pazarlama Karması, Promosyon Planlaması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Genel Tanımlar
2) Pazarlamanın Tarihçesi ve Pazarlama Anlayışının Değişimi
3) Müşteri Kavramı ve Tüketiciyi Anlamak
4) Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması
5) Pazarlama Bölümünün Şirket İçi Yapılanması ve Diğer Bölümlerle İlişkileri
6) Stratejik Pazarlama Yönetimi ve Pazarlama Planı Hazırlama
7) Pazarlama Çevresi ve Pazarlama Karması
8) Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
9) Fiyat Stratejisi ve İskonto Politikaları
10) Dağıtım ve Lojistik Kararları
11) Entegre Pazarlama İletişimi ve Promosyon Yöntemleri
12) Reklam ve Halkla İlişkiler
13) Kişisel Satış Yönetimi ve Satış Promosyonu
14) Internet, Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama
15) Final Sınavına Hazırlık
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Marketing - Philip Kotler - Pearson - 13th Ed.
Diğer Kaynaklar: Aylık ve haftalık Ekonomi Dergileri - Monthly and Weekly Economy Magazines

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ödevler 4 15 60
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.