ENM3003 Marketing AnalyticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM3003 Pazarlama Analitiği Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Şirketlerin temel fonksiyonlarından Pazarlama Yönetimi' nin temellerini aktarma ve günümüzün modern pazarlama yöntemlerini paylaşma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler bu dersin sonunda pazarlama ile ilgili temel bilgileri edinecek, tüketici davranışı ve tutundurma kampanyalarının planlanması konusunda etraflı bilgiye sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Temel Kavramlar, Pazarlama Araştırması, Tüketici Davranışı, Pazarlama Karması, Promosyon Planlaması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Genel Tanımlar
2) Pazarlamanın Tarihçesi ve Pazarlama Anlayışının Değişimi
3) Müşteri Kavramı ve Tüketiciyi Anlamak
4) Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması
5) Pazarlama Bölümünün Şirket İçi Yapılanması ve Diğer Bölümlerle İlişkileri
6) Stratejik Pazarlama Yönetimi ve Pazarlama Planı Hazırlama
7) Pazarlama Çevresi ve Pazarlama Karması
8) Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
9) Fiyat Stratejisi ve İskonto Politikaları
10) Dağıtım ve Lojistik Kararları
11) Entegre Pazarlama İletişimi ve Promosyon Yöntemleri
12) Reklam ve Halkla İlişkiler
13) Kişisel Satış Yönetimi ve Satış Promosyonu
14) Internet, Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama
15) Final Sınavına Hazırlık
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Marketing - Philip Kotler - Pearson - 13th Ed.
Diğer Kaynaklar: Aylık ve haftalık Ekonomi Dergileri - Monthly and Weekly Economy Magazines

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ödevler 4 15 60
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 3
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 2
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 1
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 3
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 2
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 2
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 3
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 2
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 2
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 3