ENM3003 Marketing AnalyticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM3003 Pazarlama Analitiği Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Şirketlerin temel fonksiyonlarından Pazarlama Yönetimi' nin temellerini aktarma ve günümüzün modern pazarlama yöntemlerini paylaşma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler bu dersin sonunda pazarlama ile ilgili temel bilgileri edinecek, tüketici davranışı ve tutundurma kampanyalarının planlanması konusunda etraflı bilgiye sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Temel Kavramlar, Pazarlama Araştırması, Tüketici Davranışı, Pazarlama Karması, Promosyon Planlaması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Genel Tanımlar
2) Pazarlamanın Tarihçesi ve Pazarlama Anlayışının Değişimi
3) Müşteri Kavramı ve Tüketiciyi Anlamak
4) Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazar Araştırması
5) Pazarlama Bölümünün Şirket İçi Yapılanması ve Diğer Bölümlerle İlişkileri
6) Stratejik Pazarlama Yönetimi ve Pazarlama Planı Hazırlama
7) Pazarlama Çevresi ve Pazarlama Karması
8) Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
9) Fiyat Stratejisi ve İskonto Politikaları
10) Dağıtım ve Lojistik Kararları
11) Entegre Pazarlama İletişimi ve Promosyon Yöntemleri
12) Reklam ve Halkla İlişkiler
13) Kişisel Satış Yönetimi ve Satış Promosyonu
14) Internet, Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama
15) Final Sınavına Hazırlık
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Marketing - Philip Kotler - Pearson - 13th Ed.
Diğer Kaynaklar: Aylık ve haftalık Ekonomi Dergileri - Monthly and Weekly Economy Magazines

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Ödevler 4 15 60
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.