ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM2003 | Mühendisler için Muhasebe | Güz | 3 | 2 | 4 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMİN YILDIZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders muhasebenin temellerini ve aralarındaki ilişkiyi öğretmeyi hedeflemektedir. Firmanın finansal yapısını inceleme de muhaebe bilgisinden hangi aşamada nasıl yararlanılacağı gösterilecektir. Farklı yaklaşımların firma finansallarını nasıl etkilediği anlatılacaktır. Firmanın bu farklı yaklaşımlara göre inceleme noktasında nasıl ele alınması gerektiği tartışılacaktır. finansal analiz ile muhasebe yönğnden analizin farkları gösterilecektir. UFRS hakkında bilgi verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Muhasebenin temelleri konusunda bilgi sahibi olunacaktır. 2. Muhaebe uygulamalrı yapılırken hangi aşamalrdan geçildiği öğrenilecektir 3. Farklı muhasebe uygulama seçimlerinin farklı sonuçları üzerinde durulacaktır. 4. Bu uygulamaların UFRS alanına giren noktaları ele alınarak, UFRSye basit bir giriş yapılacaktır. |
Finansal Tablolar Muhasebe Döngüsü Satın alma ve Satış Aktivitelerinin Muhasebeleştirilmesi Duran Varlıkların Muhasebeleştirilmesi Stokun muhasebeleştirilmesi Borçların Muhasebeleştirilmesi Sermaye ve Dağıtılmamış Karların Muhasebeleştirilmesi Finansal Tablolar arasındaki ilişkilerin ortaya konması Nakit Akış Tablosunun çıkarılması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Basic Financial Statement | Read Chapter 1 |
1) | Accrual Accounting and Financial Statements | Read Chapter 4 |
2) | Accounting the language of business | Read Chapter 1 |
3) | Measuring Income to Access Performance | Read Chapter 2 |
4) | Recording Transactions | Read Chapter 3 |
5) | Accrual Accounting and Financial Statements | Read Chapter 4 |
6) | Statement of Cash Flow | Read Chapter 5 |
7) | Midterm | Study the first 5 chapters |
8) | Accounting for Sales | Read Chapter 6 |
9) | Inventories and COGS | Read Chapter 7 |
10) | Inventories and COGS | Read Chapter 7 |
11) | Long-lived Assets | Read Chapter 8 |
12) | Long-lived Assets | Read Chapter 8 |
13) | Liabilities and Interest | Read Chapter 9 |
14) | Stockholder’s Equity | Read Chapter 10 |
Ders Notları / Kitaplar: | Horngren etal, Principles of Accounting 2014, Pearson |
Diğer Kaynaklar: | Williams Haka Betner Principles of Accounting |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 19 |
Küçük Sınavlar | 8 | % 8 |
Ödev | 8 | % 19 |
Ara Sınavlar | 1 | % 14 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 8 | 4 | 32 |
Küçük Sınavlar | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 168 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |