ENM2003 Accounting for EngineersBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM2003 Mühendisler için Muhasebe Bahar 3 2 4 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMİN YILDIZ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders muhasebenin temellerini ve aralarındaki ilişkiyi öğretmeyi hedeflemektedir. Firmanın finansal yapısını inceleme de muhaebe bilgisinden hangi aşamada nasıl yararlanılacağı gösterilecektir. Farklı yaklaşımların firma finansallarını nasıl etkilediği anlatılacaktır. Firmanın bu farklı yaklaşımlara göre inceleme noktasında nasıl ele alınması gerektiği tartışılacaktır. finansal analiz ile muhasebe yönğnden analizin farkları gösterilecektir. UFRS hakkında bilgi verilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Muhasebenin temelleri konusunda bilgi sahibi olunacaktır.
2. Muhaebe uygulamalrı yapılırken hangi aşamalrdan geçildiği öğrenilecektir
3. Farklı muhasebe uygulama seçimlerinin farklı sonuçları üzerinde durulacaktır.
4. Bu uygulamaların UFRS alanına giren noktaları ele alınarak, UFRSye basit bir giriş yapılacaktır.

Dersin İçeriği

Finansal Tablolar
Muhasebe Döngüsü
Satın alma ve Satış Aktivitelerinin Muhasebeleştirilmesi
Duran Varlıkların Muhasebeleştirilmesi
Stokun muhasebeleştirilmesi
Borçların Muhasebeleştirilmesi
Sermaye ve Dağıtılmamış Karların Muhasebeleştirilmesi
Finansal Tablolar arasındaki ilişkilerin ortaya konması
Nakit Akış Tablosunun çıkarılması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Basic Financial Statement Read Chapter 1
1) Accrual Accounting and Financial Statements Read Chapter 4
2) Accounting the language of business Read Chapter 1
3) Measuring Income to Access Performance Read Chapter 2
4) Recording Transactions Read Chapter 3
5) Accrual Accounting and Financial Statements Read Chapter 4
6) Statement of Cash Flow Read Chapter 5
7) Midterm Study the first 5 chapters
8) Accounting for Sales Read Chapter 6
9) Inventories and COGS Read Chapter 7
10) Inventories and COGS Read Chapter 7
11) Long-lived Assets Read Chapter 8
12) Long-lived Assets Read Chapter 8
13) Liabilities and Interest Read Chapter 9
14) Stockholder’s Equity Read Chapter 10

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Horngren etal, Principles of Accounting 2014, Pearson
Diğer Kaynaklar: Williams Haka Betner Principles of Accounting

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 19
Küçük Sınavlar 8 % 8
Ödev 8 % 19
Ara Sınavlar 1 % 14
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 8 4 32
Küçük Sınavlar 8 1 8
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3