EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM2003 | Mühendisler için Muhasebe | Güz | 3 | 2 | 4 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET EMİN YILDIZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders muhasebenin temellerini ve aralarındaki ilişkiyi öğretmeyi hedeflemektedir. Firmanın finansal yapısını inceleme de muhaebe bilgisinden hangi aşamada nasıl yararlanılacağı gösterilecektir. Farklı yaklaşımların firma finansallarını nasıl etkilediği anlatılacaktır. Firmanın bu farklı yaklaşımlara göre inceleme noktasında nasıl ele alınması gerektiği tartışılacaktır. finansal analiz ile muhasebe yönğnden analizin farkları gösterilecektir. UFRS hakkında bilgi verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Muhasebenin temelleri konusunda bilgi sahibi olunacaktır. 2. Muhaebe uygulamalrı yapılırken hangi aşamalrdan geçildiği öğrenilecektir 3. Farklı muhasebe uygulama seçimlerinin farklı sonuçları üzerinde durulacaktır. 4. Bu uygulamaların UFRS alanına giren noktaları ele alınarak, UFRSye basit bir giriş yapılacaktır. |
Finansal Tablolar Muhasebe Döngüsü Satın alma ve Satış Aktivitelerinin Muhasebeleştirilmesi Duran Varlıkların Muhasebeleştirilmesi Stokun muhasebeleştirilmesi Borçların Muhasebeleştirilmesi Sermaye ve Dağıtılmamış Karların Muhasebeleştirilmesi Finansal Tablolar arasındaki ilişkilerin ortaya konması Nakit Akış Tablosunun çıkarılması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Basic Financial Statement | Read Chapter 1 |
1) | Accrual Accounting and Financial Statements | Read Chapter 4 |
2) | Accounting the language of business | Read Chapter 1 |
3) | Measuring Income to Access Performance | Read Chapter 2 |
4) | Recording Transactions | Read Chapter 3 |
5) | Accrual Accounting and Financial Statements | Read Chapter 4 |
6) | Statement of Cash Flow | Read Chapter 5 |
7) | Midterm | Study the first 5 chapters |
8) | Accounting for Sales | Read Chapter 6 |
9) | Inventories and COGS | Read Chapter 7 |
10) | Inventories and COGS | Read Chapter 7 |
11) | Long-lived Assets | Read Chapter 8 |
12) | Long-lived Assets | Read Chapter 8 |
13) | Liabilities and Interest | Read Chapter 9 |
14) | Stockholder’s Equity | Read Chapter 10 |
Ders Notları / Kitaplar: | Horngren etal, Principles of Accounting 2014, Pearson |
Diğer Kaynaklar: | Williams Haka Betner Principles of Accounting |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 19 |
Küçük Sınavlar | 8 | % 8 |
Ödev | 8 | % 19 |
Ara Sınavlar | 1 | % 14 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 8 | 4 | 32 |
Küçük Sınavlar | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 168 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 3 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 2 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 1 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 3 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 2 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 2 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 3 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 2 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 2 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 3 |