DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM2008 | Üretim ve İşlemler Yönetimi | Bahar Güz |
3 | 2 | 4 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SAİT GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Üretim ve işlemler yönetimi, herhangi bir işletmenin günlük işleyişini destekleyen ana disiplin alanıdır. Bu ders; sistemler, hizmet ve teknik faktörler, ürün kalitesi, kapasite ve üretkenlik arasındaki karşılıklı ilişkiler üzerine odaklanmaktadır. Dersin amacı, öğrencilere, uygulayabilecekleri bir dizi beceri ve aracı aktararak üretim ve işlemler yönetimi ile nasıl bir rekabet avantajı yaratacaklarını göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki kazanımları elde edeceklerdir; I. İşletme mühendisliği alanındaki problemlerin tasarımı, çözümlenmesi ve yorumlanması için gerekli olan üretim yönetimi disiplini hakkında temel bilgilere sahip olmak, II. Üretim sistemleri ile ilgili konuları tanımlamak, tanımlamak ve uygulamak, III. Çeşitli verimlilik tanımlarını ve verimlilik hesaplama yöntemlerini kavramak, IV. Tedarik zinciri yönetimi kavram ve tanımlarının anlam ve uygulama alanlarını kavramak, V. Üretim yönetiminde kişisel bilgilerini ve yeteneklerini çağdaş konularla ilişkilendirmek. |
Üretim/işlemler yönetimi, bir işletmenin hergün karşılaştığı operasyonel işleyişe odaklanan temel bir disiplindir. Ders, üretim ve hizmet sistemlerinin tasarım ve yönetimine ilişkin, strateji, kalite, kapasite, insan kaynakları, yer seçimi ve yerleşim tasarımı ile bakım yönetimi gibi farklı üretim adımlarını ele alır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşlemler Yönetimine Giriş ve Verimlilik | |
2) | Küresel Bir Çevrede İşlemler Yönetimi | |
3) | Ürün ve Hizmet Tasarımı | |
4) | Süreç Stratejisi | |
5) | Kapasite ve Kısıtlar Yönetimi | |
6) | Yer Seçimi Stratejileri - Temel Yöntemler | |
7) | Çok Ölçütlü Karar Verme Yöntemleri ile Yer Seçimi Stratejileri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yerleşim Stratejileri - I | |
10) | Yerleşim Stratejileri - II ve Kaliteyi Yönetmek | |
11) | Yalın İşlemler | |
12) | İnsan Kaynakları, İş Tasarımı ve İş Ölçümleme (İş Etüdü) | |
13) | Bakım ve Güvenilirlik | |
14) | Dönem Projesi Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Heizer, J., Render, B., Munson, C. (2009). Principles of Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, 10th Edition, Pearson, Essex, England. ISBN-10: 1-292-15301-6. |
Diğer Kaynaklar: | Stevenson, W.J. (2015). Operations Management, 12th Edition, Mc-Graw Hill, New York, USA. ISBN: 978-0-07-802410-8. Nahmias, S., Lennon Olsen, T. (2015). Production and Operations Analysis, 7th Edition, Waveland Press, Inc, Long Grove, Illinois, USA. ISBN: 1-4786-2306-3. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Proje | 1 | 45 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 183 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |