FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM2008 | Üretim ve İşlemler Yönetimi | Güz | 3 | 2 | 4 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SAİT GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Üretim ve işlemler yönetimi, herhangi bir işletmenin günlük işleyişini destekleyen ana disiplin alanıdır. Bu ders; sistemler, hizmet ve teknik faktörler, ürün kalitesi, kapasite ve üretkenlik arasındaki karşılıklı ilişkiler üzerine odaklanmaktadır. Dersin amacı, öğrencilere, uygulayabilecekleri bir dizi beceri ve aracı aktararak üretim ve işlemler yönetimi ile nasıl bir rekabet avantajı yaratacaklarını göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki kazanımları elde edeceklerdir; I. İşletme mühendisliği alanındaki problemlerin tasarımı, çözümlenmesi ve yorumlanması için gerekli olan üretim yönetimi disiplini hakkında temel bilgilere sahip olmak, II. Üretim sistemleri ile ilgili konuları tanımlamak, tanımlamak ve uygulamak, III. Çeşitli verimlilik tanımlarını ve verimlilik hesaplama yöntemlerini kavramak, IV. Tedarik zinciri yönetimi kavram ve tanımlarının anlam ve uygulama alanlarını kavramak, V. Üretim yönetiminde kişisel bilgilerini ve yeteneklerini çağdaş konularla ilişkilendirmek. |
Üretim/işlemler yönetimi, bir işletmenin hergün karşılaştığı operasyonel işleyişe odaklanan temel bir disiplindir. Ders, üretim ve hizmet sistemlerinin tasarım ve yönetimine ilişkin, strateji, kalite, kapasite, insan kaynakları, yer seçimi ve yerleşim tasarımı ile bakım yönetimi gibi farklı üretim adımlarını ele alır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşlemler Yönetimine Giriş ve Verimlilik | |
2) | Küresel Bir Çevrede İşlemler Yönetimi | |
3) | Ürün ve Hizmet Tasarımı | |
4) | Süreç Stratejisi | |
5) | Kapasite ve Kısıtlar Yönetimi | |
6) | Yer Seçimi Stratejileri - Temel Yöntemler | |
7) | Çok Ölçütlü Karar Verme Yöntemleri ile Yer Seçimi Stratejileri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yerleşim Stratejileri - I | |
10) | Yerleşim Stratejileri - II ve Kaliteyi Yönetmek | |
11) | Yalın İşlemler | |
12) | İnsan Kaynakları, İş Tasarımı ve İş Ölçümleme (İş Etüdü) | |
13) | Bakım ve Güvenilirlik | |
14) | Dönem Projesi Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Heizer, J., Render, B., Munson, C. (2009). Principles of Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, 10th Edition, Pearson, Essex, England. ISBN-10: 1-292-15301-6. |
Diğer Kaynaklar: | Stevenson, W.J. (2015). Operations Management, 12th Edition, Mc-Graw Hill, New York, USA. ISBN: 978-0-07-802410-8. Nahmias, S., Lennon Olsen, T. (2015). Production and Operations Analysis, 7th Edition, Waveland Press, Inc, Long Grove, Illinois, USA. ISBN: 1-4786-2306-3. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Proje | 1 | 45 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 183 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |