Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşlemler Yönetimine Giriş ve Verimlilik |
|
2) |
Küresel Bir Çevrede İşlemler Yönetimi |
|
3) |
Ürün ve Hizmet Tasarımı |
|
4) |
Süreç Stratejisi |
|
5) |
Kapasite ve Kısıtlar Yönetimi |
|
6) |
Yer Seçimi Stratejileri - Temel Yöntemler |
|
7) |
Çok Ölçütlü Karar Verme Yöntemleri ile Yer Seçimi Stratejileri |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Yerleşim Stratejileri - I |
|
10) |
Yerleşim Stratejileri - II ve Kaliteyi Yönetmek |
|
11) |
Yalın İşlemler |
|
12) |
İnsan Kaynakları, İş Tasarımı ve İş Ölçümleme (İş Etüdü) |
|
13) |
Bakım ve Güvenilirlik |
|
14) |
Dönem Projesi Sunumları |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Heizer, J., Render, B., Munson, C. (2009). Principles of Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, 10th Edition, Pearson, Essex, England. ISBN-10: 1-292-15301-6.
|
Diğer Kaynaklar: |
Stevenson, W.J. (2015). Operations Management, 12th Edition, Mc-Graw Hill, New York, USA. ISBN: 978-0-07-802410-8.
Nahmias, S., Lennon Olsen, T. (2015). Production and Operations Analysis, 7th Edition, Waveland Press, Inc, Long Grove, Illinois, USA. ISBN: 1-4786-2306-3. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|