ENM1002 Economics for EngineersBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM1002 Mühendisler için Ekonomi Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU
Dersin Amacı: Öğrencilere ekonominin eğlenceli dünyasını tanıtmak, temel teori ve pratik bilgileri kazandırmaktır. Öğrencileri temel ekonomi politik veri ve olayları yorumlama yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ekonominin temel kavramları konusunda bilgi kazanılacaktır
2. Temel kavramları kullanarak pazar, arz, talep vb kavramların arkasında yatan dinamikler kavranacaktır.
3. Pazar çeşitleri ve bunların işleyiş şekilleri incelenecektir
4. Makroekoninin alanına giren GSMH, enflasyon vb kavramlar konusunda bilgi edinilecektir
5. Akademik olmayan ekonomi haberlerinin okunabilir anlayabilir ve yorumlayabilir düzeye gelinecektir.
6. Ekonomik verilerin hangi kaynaklardan toplanabileceği öğrenilecektir.

Dersin İçeriği

Mikroekonomi ve makroekonominin temel kavramları: Ekonominin temel sorusu; arz; talep; fiyat; müşteri davranışı; firma teorisi, pazar yapıları, GSMH ve bileşenleri; ekonomik büyüme kavramı; işsizlik; enflasyon; makroekonomik politika araçları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ekonominin kapsamı Makroekonomiye giriş Milli Hasıla ve Milli Gelirin Hesaplanması Ders kitabı
2) İşsizlik, Enflasyon ve Uzun vadeli büyüme Toplam Harcama ve Denge Ders kitabı
3) Para Arzı ve Merkez Bankası Sistemi Ders kitabı
4) Arz Talep Teorisi ve denge Faiz Oranı Ders kitabı
5) Ara Sınav 1
6) Uluslararası Ticaret, Karşılaştırmalı Üstünlükler ve Koruma Ders kitabı
7) Açık ekonomi: Ödemeler Dengesi ve Kambiyo Ders kitabı
8) Kıtlık ve Tercihler Arz Talep ve Piyasa Dengesi Arz Talep Uygulamaları ve dinamikleri Ders Kitabı
9) Arz Talep Uygulamaları Esneklik Ders Kitabı
10) Ara Sınav 2
11) Hane Halkı Davranışı Tüketici Tercihi kavramları Üretim Döngüsü: Kar Maksimizasyonu yapan firmanın davranışı Ders Kitabı
12) Kısa Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları Uzun Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları Ders Kitabı
13) Girdi Talebi: Sermaye Piyasaları ve Yatırım Kararları Ders kitabı ve ders notları
14) Tam Rekabet, monopol ve oligopol piyasalar Ders kitabı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: MAIN TEXT : Case, Fair; Oster; Principles of Economics 11th ed. Pearson

SUPPLEMENTARY MATERIALS: Ekonomik Göstergeler ve İstatistikler Rehberi, Seçkin Yayıncılık AŞ, Beşinci Baskı, 2012.


Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 8 % 25
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Ödevler 14 4 56
Küçük Sınavlar 4 1 4
Ara Sınavlar 2 24 48
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2