Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ekonominin kapsamı
Makroekonomiye giriş
Milli Hasıla ve Milli Gelirin Hesaplanması |
Ders kitabı |
2) |
İşsizlik, Enflasyon ve Uzun vadeli büyüme
Toplam Harcama ve Denge |
Ders kitabı |
3) |
Para Arzı ve Merkez Bankası Sistemi |
Ders kitabı |
4) |
Arz Talep Teorisi ve denge Faiz Oranı |
Ders kitabı |
5) |
Ara Sınav 1 |
|
6) |
Uluslararası Ticaret, Karşılaştırmalı Üstünlükler ve Koruma |
Ders kitabı |
7) |
Açık ekonomi: Ödemeler Dengesi ve Kambiyo |
Ders kitabı |
8) |
Kıtlık ve Tercihler
Arz Talep ve Piyasa Dengesi
Arz Talep Uygulamaları ve dinamikleri |
Ders Kitabı |
9) |
Arz Talep Uygulamaları
Esneklik |
Ders Kitabı |
10) |
Ara Sınav 2 |
|
11) |
Hane Halkı Davranışı
Tüketici Tercihi kavramları
Üretim Döngüsü: Kar Maksimizasyonu yapan firmanın davranışı |
Ders Kitabı |
12) |
Kısa Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları
Uzun Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları |
Ders Kitabı |
13) |
Girdi Talebi: Sermaye Piyasaları ve Yatırım Kararları |
Ders kitabı ve ders notları |
14) |
Tam Rekabet, monopol ve oligopol piyasalar |
Ders kitabı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|