ENM1002 Economics for EngineersBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENM1002 Mühendisler için Ekonomi Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU
Dersin Amacı: Öğrencilere ekonominin eğlenceli dünyasını tanıtmak, temel teori ve pratik bilgileri kazandırmaktır. Öğrencileri temel ekonomi politik veri ve olayları yorumlama yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ekonominin temel kavramları konusunda bilgi kazanılacaktır
2. Temel kavramları kullanarak pazar, arz, talep vb kavramların arkasında yatan dinamikler kavranacaktır.
3. Pazar çeşitleri ve bunların işleyiş şekilleri incelenecektir
4. Makroekoninin alanına giren GSMH, enflasyon vb kavramlar konusunda bilgi edinilecektir
5. Akademik olmayan ekonomi haberlerinin okunabilir anlayabilir ve yorumlayabilir düzeye gelinecektir.
6. Ekonomik verilerin hangi kaynaklardan toplanabileceği öğrenilecektir.

Dersin İçeriği

Mikroekonomi ve makroekonominin temel kavramları: Ekonominin temel sorusu; arz; talep; fiyat; müşteri davranışı; firma teorisi, pazar yapıları, GSMH ve bileşenleri; ekonomik büyüme kavramı; işsizlik; enflasyon; makroekonomik politika araçları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ekonominin kapsamı Makroekonomiye giriş Milli Hasıla ve Milli Gelirin Hesaplanması Ders kitabı
2) İşsizlik, Enflasyon ve Uzun vadeli büyüme Toplam Harcama ve Denge Ders kitabı
3) Para Arzı ve Merkez Bankası Sistemi Ders kitabı
4) Arz Talep Teorisi ve denge Faiz Oranı Ders kitabı
5) Ara Sınav 1
6) Uluslararası Ticaret, Karşılaştırmalı Üstünlükler ve Koruma Ders kitabı
7) Açık ekonomi: Ödemeler Dengesi ve Kambiyo Ders kitabı
8) Kıtlık ve Tercihler Arz Talep ve Piyasa Dengesi Arz Talep Uygulamaları ve dinamikleri Ders Kitabı
9) Arz Talep Uygulamaları Esneklik Ders Kitabı
10) Ara Sınav 2
11) Hane Halkı Davranışı Tüketici Tercihi kavramları Üretim Döngüsü: Kar Maksimizasyonu yapan firmanın davranışı Ders Kitabı
12) Kısa Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları Uzun Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları Ders Kitabı
13) Girdi Talebi: Sermaye Piyasaları ve Yatırım Kararları Ders kitabı ve ders notları
14) Tam Rekabet, monopol ve oligopol piyasalar Ders kitabı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: MAIN TEXT : Case, Fair; Oster; Principles of Economics 11th ed. Pearson

SUPPLEMENTARY MATERIALS: Ekonomik Göstergeler ve İstatistikler Rehberi, Seçkin Yayıncılık AŞ, Beşinci Baskı, 2012.


Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Ödev 8 % 25
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Ödevler 14 4 56
Küçük Sınavlar 4 1 4
Ara Sınavlar 2 24 48
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek