FTV3952 Radio ProductionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DIŞ TİCARET (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DIŞ TİCARET (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3952 Radyo Prodüksiyonu Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ERHAN KONUK
Opsiyonel Program Bileşenleri: N/A
Dersin Amacı: Bu dersin amacı radyo prodüksiyonunun genel kuralları hakkında bir vizyon oluşturmaktır. Bu ders, bir radyo programı oluşturmaya ilişkin olmamasına karşın, öğrenciler aynı zamanda bir radyo programı yapma deneyimini de yaşayacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bir radyo istasyonu hakkında sahip olunması gereken temel bilgilere sahip olurlar
2. Radyo prodüksiyonu kavramını tanımlayabilir ve prodüksiyonun genel kurallarını öğrenirler
3. Prodüksiyon departmanında çalışanların (yapımcı, program yapımcısı, host, dj, editör vs) iş tanımlarını bilirler
4. Yayıncılıki montaj ve prodüksiyon stüdyoları konusunda temel bilgilere hâkim olurlar
5. Program türlerini ve canlı yayınla bant yayını arasındaki farkları bilirler
6. Bir radyo programı üretme deneyimi yaşarlar
7. Ünlü radyo programcılarının deneyimlerini paylaşma olanağı bulurlar.

Dersin İçeriği

Radyo prodüksiyonu konusundaki temel bilgiler ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Prodüksiyon nedir? Prodüksiyonun genel kuralları.
2) Ekipman
3) Stüdyo
4) Kurgu
5) Program Türleri
6) Radyo programı yapımı
7) Stüdyoda pratik (Farklı sunum stilleri)
8) Radyo istasyonu ziyareti
9) Stüdyoda pratik (Farklı sunum stilleri)
10) Farklı radyo yayıncılığı türleri (internet radyosu..)
11) Stüdyoda pratik
12) Ünlü Türk radyo programcılarıyla buluşma
13) Radyo istasyonu ziyareti
14) Stüdyoda pratik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: N/A
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 4 3 12
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 2 8 16
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası ticaretin başlıca teorileri ve terminolojisi hakkında bilgi sahibidir.
2) Gümrük işlemleri hakkında bilgi sahibidir.
3) Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygular.
4) Bilgisayar ve gerekli paket programları kullanır.
5) Avrupa Birliği ve Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz eder.
6) Uluslararası pazarlamanın temel mantığını bilir.
7) Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan başlıca hukuk kuralları ve mevzuatları bilir.
8) Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirir ve analiz eder.
9) Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularında bilgi sahibidir.
10) Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahiptir.
11) Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerilerini kullanır.
12) Dış ticaret ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder.
13) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.