REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY2001 | Gelişim Psikolojisi I | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DENİZ ÖZKAN GÖKTÜRK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Gelişim Psikolojisi dersi insanın doğumundan ölümüne kadar, yaşam boyu gelişimini tanımlamayı amaçlamaktadır. Bu iki dönemlik dersin birinci döneminde bebeklikten orta çocukluk çağına kadar olan dönemi kapsayan gelişim teorileri ile fiziksel, bilişsel, ve sosyal-duygusal gelişim tartışılmaktadır. Gelişen bir çocuğun hayatındaki gelişimsel değişimlerle etkileşen biyolojik, sosyal ve kültürel faktörler gözden geçirilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Araştırma sorunları, bilimsel yöntem, yaşam boyu gelişimsel çalışmaların araştırma desenini açıklar. 2. Gelişim teorilerini açıklar ve karşılaştırır. 3. Gelişimin biyolojik ve çevresel temellerini tanımlar; bu ikisi arasındaki etkileşimi değerlendirir. 4. Hem doğum öncesi gelişimi, hem de sağlıkla ilgili konuları ve yenidoğanın yeterliliklerini açıklar. 5. Bebeklik ile erken ve orta çocukluk dönemlerindeki fiziksel ve bilişsel gelişimi açıklar. 6. Bebeklik ile erken ve orta çocukluk dönemlerindeki sosyal ve duygusal gelişimi açıklar. 7. İnsan gelişimine ailevi, toplumsal, kültürel ve biyolojik etkileri değerlendirir. |
Bu derste, Gelişim Psikolojisinin tarihi, teorisi ve araştırma teknikleri, biyolojik ve çevresel temeller, doğum öncesi gelişim, doğum, ve yeni doğan bebek, bebeklik çağında ve yeni yürümeye başlanan dönemde fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim, erken çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim, orta çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim konuları tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve oryantasyon | |
2) | Dersin tarihi, teorisi ve araştırma teknikleri | |
3) | Dersin tarihi, teorisi ve araştırma teknikleri | |
4) | Biyolojik ve çevresel temeller | |
5) | Doğum öncesi gelişim, doğum, ve yeni doğan bebek | |
6) | Bebeklik çağında ve yeni yürümeye başlanan dönemde fiziksel gelişim | |
7) | Bebeklik çağında ve yeni yürümeye başlanan dönemde bilişsel gelişim | |
8) | Bebeklik çağında ve yeni yürünmeye başlanan dönemde sosyal ve duygusal gelişim | |
9) | Konu tekrarı / Ara sınav | |
10) | Erken çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | |
11) | Erken çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | |
12) | Erken çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişim | |
13) | Orta çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | |
14) | Orta çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişim | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı | |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Berk, L. E. (2018). Development through the lifespan (7th ed.). Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | Dönem boyunca ek kaynaklar verilecektir./ Additional readings will be given throughout the semester. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 25 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 60 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |