PSY2001 Developmental Psychology IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY2001 Gelişim Psikolojisi I Güz 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DENİZ ÖZKAN GÖKTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Gelişim Psikolojisi dersi insanın doğumundan ölümüne kadar, yaşam boyu gelişimini tanımlamayı amaçlamaktadır. Bu iki dönemlik dersin birinci döneminde bebeklikten orta çocukluk çağına kadar olan dönemi kapsayan gelişim teorileri ile fiziksel, bilişsel, ve sosyal-duygusal gelişim tartışılmaktadır. Gelişen bir çocuğun hayatındaki gelişimsel değişimlerle etkileşen biyolojik, sosyal ve kültürel faktörler gözden geçirilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Araştırma sorunları, bilimsel yöntem, yaşam boyu gelişimsel çalışmaların araştırma desenini açıklar.
2. Gelişim teorilerini açıklar ve karşılaştırır.
3. Gelişimin biyolojik ve çevresel temellerini tanımlar; bu ikisi arasındaki etkileşimi değerlendirir.
4. Hem doğum öncesi gelişimi, hem de sağlıkla ilgili konuları ve yenidoğanın yeterliliklerini açıklar.
5. Bebeklik ile erken ve orta çocukluk dönemlerindeki fiziksel ve bilişsel gelişimi açıklar.
6. Bebeklik ile erken ve orta çocukluk dönemlerindeki sosyal ve duygusal gelişimi açıklar.
7. İnsan gelişimine ailevi, toplumsal, kültürel ve biyolojik etkileri değerlendirir.

Dersin İçeriği

Bu derste, Gelişim Psikolojisinin tarihi, teorisi ve araştırma teknikleri, biyolojik ve çevresel temeller, doğum öncesi gelişim, doğum, ve yeni doğan bebek, bebeklik çağında ve yeni yürümeye başlanan dönemde fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim, erken çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim, orta çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim konuları tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve oryantasyon
2) Dersin tarihi, teorisi ve araştırma teknikleri
3) Dersin tarihi, teorisi ve araştırma teknikleri
4) Biyolojik ve çevresel temeller
5) Doğum öncesi gelişim, doğum, ve yeni doğan bebek
6) Bebeklik çağında ve yeni yürümeye başlanan dönemde fiziksel gelişim
7) Bebeklik çağında ve yeni yürümeye başlanan dönemde bilişsel gelişim
8) Bebeklik çağında ve yeni yürünmeye başlanan dönemde sosyal ve duygusal gelişim
9) Konu tekrarı / Ara sınav
10) Erken çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim
11) Erken çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim
12) Erken çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişim
13) Orta çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim
14) Orta çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişim
15) Yarıyıl sonu sınavı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Berk, L. E. (2018). Development through the lifespan (7th ed.). Pearson.
Diğer Kaynaklar: Dönem boyunca ek kaynaklar verilecektir./ Additional readings will be given throughout the semester.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 1 % 25
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 60
Ara Sınavlar 2 30
Final 1 18
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. 4
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 5
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). 4
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. 4
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. 3
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. 4
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. 3
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. 3
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. 3
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. 3
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. 4
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. 4