MIM5233 Kent ve MimarlıkBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MIM5233 Kent ve Mimarlık Güz 0 3 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, mimarlık ve kent ilişkisini anlatmak ve bu bağlamda kent kimliği ve kentsel imgeyi tartışmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Mimarlık-kent ilişkisini kurma.
2. Yapılı çevreyi kentsel bir laboratuvar olarak ele alma ve eleştirel olarak analiz edebilme.
3. Kentsel çevreyi oluşturan dinamikleri, yapıları ve süreçleri keşfetme.
4. Farklı kent katmanlarını okuma, anlama, analiz etme ve onları bir tasarım girdisi olacak şekilde topolojik ilişkiler ağına dönüştürme.

Dersin İçeriği

Mimarlık ve kent ilişkisini anlatmak. Kent kimliğini etkileyen faktörleri, daha önce belirlenen bir kentsel alanı analiz ederek, ortaya çıkarmak. Küreselleşme sürecindeki İstanbul'un kentsel kimliğini ve imgesini tartışmak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi .
2) Kent Nedir? Okuma I
3) Önemli Planlama Akımları Okuma II
4) Alan çalışması: Kent Imgesi Okuma III
5) Alan çalışması: Kent Imgesi Okuma IV
6) Küresel Kent Okuma V
7) Küresel Kent Okuma VI
8) ARA SINAV .
9) Öğrenci sunumları ve tartışma .
10) Öğrenci sunumları ve tartışma .
11) Öğrenci sunumları ve tartışma .
12) Dönem ödevi hazırlanması (Makale yazımı) .
13) Dönem ödevi hazırlanması (Makale yazım) .
14) Genel değerlendirme .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: .
Diğer Kaynaklar: • Kevin Lynch (2010), Kent İmgesi, çev. İ. Başaran, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
• Kemal Ahmet Aru (1998), Türk Kenti, Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul.
• Çağlar Keyder (2006), İstanbul Küresel ile Yerel Arasında, Metis Yayınları, İstanbul.
• Hatice Kurtuluş (2005), İstanbul’da Kentsel Ayrışma: Mekansal Dönüşümde Farklı Boyutlar, Bağlam Yayınları, İstanbul.
• Yaşar Hacısalihoğlu (2000), Küreselleşme Mekansal Etkileri ve İstanbul, Akademik Düzey Yayınları, İstanbul.
• Rıfat N. Bali (2009), Tarz-ı Hayat’tan Life Style’a: Yeni Seçkinler, Yeni Mekanlar, Yeni Yaşamlar, İletişim Yayınları, İstanbul.
• M. Augé (1997), Yer Olmayanlar, çev. T. Ilgaz, Kesit Yayıncılık, İstanbul.
• Zeynep Özarslan ve Barış Çoban (2008), Panoptikon, Gözün İktidarı, Su Yayınları, İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Uygulama 1 20 20
Arazi Çalışması 1 20 20
Sunum / Seminer 1 24 24
Ödevler 6 2 12
Ara Sınavlar 1 24 24
Rapor Teslimi 1 50 50
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir.
2) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur.
3) Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir.
4) Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir.
5) Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir.
6) Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir.
7) Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir.
8) Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir
9) Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur.