MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5233 | Kent ve Mimarlık | Güz | 0 | 3 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, mimarlık ve kent ilişkisini anlatmak ve bu bağlamda kent kimliği ve kentsel imgeyi tartışmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Mimarlık-kent ilişkisini kurma. 2. Yapılı çevreyi kentsel bir laboratuvar olarak ele alma ve eleştirel olarak analiz edebilme. 3. Kentsel çevreyi oluşturan dinamikleri, yapıları ve süreçleri keşfetme. 4. Farklı kent katmanlarını okuma, anlama, analiz etme ve onları bir tasarım girdisi olacak şekilde topolojik ilişkiler ağına dönüştürme. |
Mimarlık ve kent ilişkisini anlatmak. Kent kimliğini etkileyen faktörleri, daha önce belirlenen bir kentsel alanı analiz ederek, ortaya çıkarmak. Küreselleşme sürecindeki İstanbul'un kentsel kimliğini ve imgesini tartışmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Dersi | . |
2) | Kent Nedir? | Okuma I |
3) | Önemli Planlama Akımları | Okuma II |
4) | Alan çalışması: Kent Imgesi | Okuma III |
5) | Alan çalışması: Kent Imgesi | Okuma IV |
6) | Küresel Kent | Okuma V |
7) | Küresel Kent | Okuma VI |
8) | ARA SINAV | . |
9) | Öğrenci sunumları ve tartışma | . |
10) | Öğrenci sunumları ve tartışma | . |
11) | Öğrenci sunumları ve tartışma | . |
12) | Dönem ödevi hazırlanması (Makale yazımı) | . |
13) | Dönem ödevi hazırlanması (Makale yazım) | . |
14) | Genel değerlendirme | . |
Ders Notları / Kitaplar: | . |
Diğer Kaynaklar: | • Kevin Lynch (2010), Kent İmgesi, çev. İ. Başaran, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. • Kemal Ahmet Aru (1998), Türk Kenti, Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. • Çağlar Keyder (2006), İstanbul Küresel ile Yerel Arasında, Metis Yayınları, İstanbul. • Hatice Kurtuluş (2005), İstanbul’da Kentsel Ayrışma: Mekansal Dönüşümde Farklı Boyutlar, Bağlam Yayınları, İstanbul. • Yaşar Hacısalihoğlu (2000), Küreselleşme Mekansal Etkileri ve İstanbul, Akademik Düzey Yayınları, İstanbul. • Rıfat N. Bali (2009), Tarz-ı Hayat’tan Life Style’a: Yeni Seçkinler, Yeni Mekanlar, Yeni Yaşamlar, İletişim Yayınları, İstanbul. • M. Augé (1997), Yer Olmayanlar, çev. T. Ilgaz, Kesit Yayıncılık, İstanbul. • Zeynep Özarslan ve Barış Çoban (2008), Panoptikon, Gözün İktidarı, Su Yayınları, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 1 | 20 | 20 |
Arazi Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Sunum / Seminer | 1 | 24 | 24 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Rapor Teslimi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde kazandığı kuramsal, kavramsal ve kılgısal bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir. | |
2) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmaları, bireysel olarak yürütebilir, gurup çalışmalarında görev ve sorumluluk alabilme becerisine sahip olur. | |
3) | Mimarlık alanında ya da ilgili disiplinlerle ilişkili olarak oluşturulacak uzmanlık düzeyindeki çalışmalarda yeni yaklaşımlar geliştirerek yeni bilgiler üretebilir. | |
4) | Alanı ilgili bir tasarım problemine, eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak çözüm üretebilir. | |
5) | Mimarlık tarihinde gerçekleşmiş olguların ya da çağdaş uygulamaların nedenlerinin kültürel, toplumsal, siyasal ya da fiziksel bileşenleri ile analiz ederek değerlendirebilir. | |
6) | Alanı ile ilgili niteliksel ve niceliksel araştırma yapabilir. | |
7) | Alanı ile ilgili yürüttüğü araştırma ya da tasarım önerisinin sonuçlarını yazılı, sözlü ya da diğer görsel medya araçlarını kullanarak sunabilir. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirir | |
9) | Mimarlık disiplininin, toplumsal sorumluluklarının ve etik değerlerin bilincinde olur. |