MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5120 | Mimarlık Kavramları | Güz | 0 | 3 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SEMA ESEN SOYGENİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders mimarlık kavramlarının tarihten günümüze araştırmak, kavram, tasarım,ürün ilişkisini tartışmayı içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Mimarlık kavramları ve tasarım konularını tartışmak Kavram ürün ilişkisini farklı kavramlar üzerinden değerlendirmek |
1. Giriş 2-8 Kavramlar /tasarım/ürün 8-13.Bireysel araştırma7değerlendirme 14.Teslim ve Sunum |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mimarlık Kuramı | |
2) | Ödev teslim ve tartışma | Araştırma tamamlanması |
2) | Modern Dönem | Okuma |
3) | Modern Sonrası dönem | Okuma |
4) | Modern sonrası dönem | Okuma |
5) | Modern sonrası dönem | Okuma |
6) | Modern sonrası dönem | Okuma |
7) | Dönem ödevi açıklama | |
8) | Ara değerlendirme | bireysel çalışma |
9) | Dönem ödevi içerik oluşturme | kişisel araştırma |
10) | Text geliştirme | kişisel araştırma |
11) | Text geliştirme | Kişisel araştırma |
13) | Sunum | |
14) | Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Seçilmiş textler üzerinden/On selected architectural texts |
Diğer Kaynaklar: | Bireysel çalışma bazında farklılıklar gösterir/varies depending on individual work |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 7 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 7 | 21 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 33 |
Proje | 7 | 21 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 79 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 5 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 5 |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 5 |
5) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |