MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ARC5401 | Mimari Tasarım Stüdyosu | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DURNEV ATILGAN YAĞAN Dr. Öğr. Üyesi GÖKSUN AKYÜREK ALTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, farklı lisans programlarından gelmiş olan öğrencilerin, lisans programlarında almış oldukları temel mimarlık bilgisi üzerine inşa edecekleri kendi geleceklerini, mimarlık gibi çok geniş bir yelpazeye sahip olan disiplin içinde, nerede konumlandırdıklarını anlamalarını ve hangi alanda çalışmalarını sürdüreceklerini sorgulamak üzere, tasarım konuları, araştırmaları, tasarım yaklaşımları ve çözümlerini tartışmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Lisans düzeyinde aldığı kuramsal ve kavramsal bilgilerini geliştirir. II. Mimarlık alanında seçtiği bir konudaki araştırma ve yorumlama çalışmasını bireysel olarak yürütebilir III. Alanı ile ilgili bir tasarım problemine eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım önerileri üretebilir. IV. Alanı ile ilgili yürüttüğü çalışmaları sözel, görsel ve yazılı olarak sunabilir. |
Güncel tasarım problemleri hakkında tartışmalar; Bu problemlere çözüm arayan yaklaşımlar,örnekler; Bu çözümlerin kuramsal ve kavramsal arka planları; Seçilen konularda çağdaş yaklaşımlar; Alternatif çözüm önerileri üzerinde tartışma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Tanışma | |
2) | Seçilen konu üzerinde görüşme | İlgi alanındaki çalışılmak istenen konu hakkında ön araştırma |
3) | Araştırma ve tasarım süreci üzerinde görüşmeler | |
4) | Araştırma ve tasarım süreci üzerinde görüşmeler | |
5) | Araştırma ve tasarım süreci üzerinde görüşmeler | |
6) | Ara Jury | Jury için sunum hazırlığı |
7) | Tasarım çözümleri üzerine görüşme | |
8) | Tasarım çözümleri üzerine görüşme | |
9) | Tasarım çözümleri üzerine görüşme | |
10) | İkinci ara Jury | Jury için sunum hazırlığı |
11) | Tasarım çözümlerinin geliştirilmesi | |
12) | Tasarım çözümlerinin gelşmesi | |
13) | Tasarım çözümlerinin son halini alması | |
14) | Araştırma ve tasarım konusunda son kritikler |
Ders Notları / Kitaplar: | Related course notes and bibliography will be organized for each student during the studio discussions. |
Diğer Kaynaklar: | .. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Juri | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 3 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 20 | 200 |
Ara Juri | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 5 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 5 |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 5 |
5) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |