BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT5101 | Mühendislik Matematiği | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MESUT EROL SEZER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CAVİT FATİH KÜÇÜKTEZCAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere ileri seviyede vektör cebiri ve kompleks analiz bilgisi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler tek ve çok değişkenli fonksiyonların temel matematik kavramlarındaki benzerlik ve farklılıkları öğrenecek, ileri ve kompleks analiz bilgilerini mühendislik problemlerine uygulayacaklardır. |
Diferansiyel ve integral vektör analizi ve uygulamaları. Kompleks analiz ve uygulamaları, Fourier serisi ve dönüşümü. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tek değişkenli matematik analiz tekrarı. | |
2) | Çok değişkenli fonksiyonlar. Kısmi türevler, dolaylı tanımlı fonksiyonlar, Jakoby matrisi. | |
3) | Vektör fonksiyonları. Gradyen, yayılım, bükülüm ve Laplace operatörleri. Yönlü türev. | |
4) | Fonksiyonların en büyük ve en küçük değerleri. Lagrange çarpanları. | |
5) | Çok değişkenli integral. Eğri üzerinde integral. Green teoremi. | |
6) | Yüzey üzerinde integral. Yayılım teoremi. Stoke teoremi. | |
7) | Silindirik ve küresel koordinatlar. | |
8) | Vektör analizi uygulamaları. | |
9) | Karmaşık değişkenli karmaşık fonksiyonlar. Süreklilik ve türev. | |
10) | Karmaşık düzlemde integral. Cauchy teoremi. | |
11) | Taylor ve Laurent serileri. Kutuplar ve artıklar. | |
12) | Biçim koruyan eşemeler ve uygulamaları. | |
13) | Fourier serileri. | |
14) | Fourier dönüşümü. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. D. Bachman, Advanced Calculus Demystified, McGraw-Hill, 2007. 2. F. J. Flanigan, Complex Variables, Dover, 1983. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 15 |
Ödev | 5 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzey Bilgisayar Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak | |
2) | Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | |
3) | İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisi gerçek promlemler üzerinde uygulamak. | |
4) | Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak | |
5) | Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak | |
6) | Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşmak | |
8) | Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak | |
9) | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | |
10) | Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek | |
11) | İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak. | |
12) | Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek | |
13) | Yeni profesyonel uygulamalar ve yetileri yorumlamak için farkındalık geliştirmek |