Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dramaturjinin tarihsel gelişimi ve fonksiyonu |
Aristotle, Lessing, Brecht, Boal ve Barba üzerine okumalar |
2) |
Dramaturji yöntemleri ve perspektifi |
Tiyatro ve film dramaturjisi karşılaştırmaları |
3) |
Klasik Dramaturjinin genel kavramları |
Aristotles Poetics and King Oedipus okumaları |
4) |
Poetikanın yeniden okunması ve Klasik Hollywood anlatı Sineması |
Spielberg's Jaws ve Ibsen'den Enemy of People |
5) |
Trajedi ve Shakespeare dramaturjisi |
Joseph Campbell's 'The Hero's Journey' ve Hamlet okumaları |
6) |
Tarihi ve modern trajedi |
Elia Kazan filmi A Streetcar Named Desire ve Tennesse Williams okumaları |
7) |
Analysis of films through the concepts of classical narrative |
|
8) |
Anlatı teorisi ve Rus Formalistler |
|
9) |
Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi |
|
10) |
Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi; Bir Film Üzerinden tartışmak: A Ay |
Sevim Burak'tan Yanık Saraylar okumaları |
11) |
Klasik anlatının araçlarını yeniden tanımlamak |
Reha Erdem filmi: Korkuyorum Anne |
12) |
Zaman ve mekan |
Reha Erdem filmi Hayat Var üzerinden zaman ve mekan tartışmaları |
13) |
Dramaturgk tutarlılık |
Reha Erdem's film: Kosmos |
14) |
Reha Erdem filmleri üzerinden dramaturji perspektifleri üzerine bir genel tartışma |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, |
|
2) |
Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
|
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, |
|
5) |
İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, |
|
8) |
İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |
|