FTV3911 Cinema and DramaturgyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3911 Sinema ve Dramaturji I Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı dramatujinin araçlarını tanımak ve dramaturjik perspektifi geliştirmek. Tarihi formlardan modern formlara kadar trajediyi anlamak. Bu bağlamda sinema ve dramaturjinin senaryo yazımı, çekim ve kurgu aşamalarında önemini vurgulamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dramaturjinin genel ilkelerini bilir.
2. Senaryo yazımında dramaturjiyi kullanabilir.
3. Çekim sırasında dramaturjiden yararlanabilir.
4. Dramaturjiye dayalı bir perspektif geliştirir.

Dersin İçeriği

Dersin genel içeriği Klasik Hollywood Anlatı Sineması kurallarını tartışmak, tregedyayı tarihi formlarından günümüze kadar incelemek ve özgün bir dramaturji perspektifi örneği olarak Reha Erdem filmlerini incelemektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dramaturjinin tarihsel gelişimi ve fonksiyonu Aristotle, Lessing, Brecht, Boal ve Barba üzerine okumalar
2) Dramaturji yöntemleri ve perspektifi Tiyatro ve film dramaturjisi karşılaştırmaları
3) Klasik Dramaturjinin genel kavramları Aristotles Poetics and King Oedipus okumaları
4) Poetikanın yeniden okunması ve Klasik Hollywood anlatı Sineması Spielberg's Jaws ve Ibsen'den Enemy of People
5) Trajedi ve Shakespeare dramaturjisi Joseph Campbell's 'The Hero's Journey' ve Hamlet okumaları
6) Tarihi ve modern trajedi Elia Kazan filmi A Streetcar Named Desire ve Tennesse Williams okumaları
7) Analysis of films through the concepts of classical narrative
8) Anlatı teorisi ve Rus Formalistler
9) Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi
10) Hikaye, Olay Örgüsü ve Yapı ilişkisi; Bir Film Üzerinden tartışmak: A Ay Sevim Burak'tan Yanık Saraylar okumaları
11) Klasik anlatının araçlarını yeniden tanımlamak Reha Erdem filmi: Korkuyorum Anne
12) Zaman ve mekan Reha Erdem filmi Hayat Var üzerinden zaman ve mekan tartışmaları
13) Dramaturgk tutarlılık Reha Erdem's film: Kosmos
14) Reha Erdem filmleri üzerinden dramaturji perspektifleri üzerine bir genel tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Hamlet, Shakespeare, 2012
2. Arzu Tramvayı, Williams, 2009
3. Kral Oidipus, Sophokles, 2012
4. Poetika, Aristoteles, 2011
5. Anlatının Söylemi, Yöntem Hakkında Bir Deneme, Genette, 2007
6. Narration in the Fiction Film, Bordwell, 1985

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Sunum / Seminer 2 20 40
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.