BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN5315 | Hizmet Odaklı Mimariler | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ADEM KARAHOCA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BİLGİN EŞME |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Servis odaklı mimariler (SOA), bilgisayarda sistemlerin işlevselliklerini iş süreçleri etrafında gruplaştırarak sistem geliştirmesi ve bütünleştirilmesinde yol gösteren bir yazılım tasarımı felsefesidir. Bu dersin amacı bu felsefeyi öğrencilere kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. SOAP kavramını tanımlar 2. Kuracağı bir bilgisayar sisteminde gerektiğinde SOAP mimarisinin kurulumuna katkı sağlar 3. SOAP gibi yeni teknolojileri daima takip eder 4. SOAP sayesinde uzak kavramının artık olmadığını farkederek varolan sistemlerin daha aktif olabilmesini sağlar 5. SOAP mantığına göre ortak çalışmayan hiç bir sistem yoktur. Bu fikri bilir ve oluşan problemlerin gerçek nedenlerini ortaya çıkartır 6. Problemlere gerçek çözümler üretir 7. Yeni teknolojiyi kendi kurduğu sisteme adapte eder |
Bu dersin içeriğinde giriş ve takip edilecek örnek kuruluş hakkında bilgi verilmesi, kullanılacak olan bilgi teknolojileri hakkında bilgi verilmesi, kullanılacak web teknolojileri ve Hizmet Odaklı Mimarilerle ilgisi hakkında bilgi verilmesi, oluşturulacak senaryo üzerinde serbest tartışma, proje verilmesi ve projenin açıklaması, takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi, takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi, takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi, takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi, takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi, projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme, projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme, projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme, projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme gibi başlıklar bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve takip edilecek örnek kuruluş hakkında bilgi verilmesi | |
2) | Kullanılacak olan bilgi teknolojileri hakkında bilgi verilmesi | |
3) | Kullanılacak web teknolojileri ve Hizmet Odaklı Mimarilerle ilgisi hakkında bilgi verilmesi | |
4) | Oluşturulacak senaryo üzerinde serbest tartışma | |
5) | Proje verilmesi ve projenin açıklaması | |
6) | Takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi | |
7) | Takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi | |
8) | Takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi | |
9) | Takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi | |
10) | Takip edilecek sistemin adım adım incelenmesi | |
11) | Projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme | |
12) | Projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme | |
13) | Projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme | |
14) | Projelerin takdim edilmeleri ve değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Understanding IBM SOA Foundation Suite: Learning Visually with Examples By Tinny Ng, Jane Fung, Laura Chan, Vivian Mak |
Diğer Kaynaklar: | Dynamic SOA and BPM: Best Practices for Business Process Management and SOA Agility By Marc Fiammante |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 41 | 41 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzey Bilgisayar Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak | |
2) | Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek | |
3) | İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisi gerçek promlemler üzerinde uygulamak. | |
4) | Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak | |
5) | Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak | |
6) | Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşmak | |
8) | Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak | |
9) | Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek | |
10) | Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek | |
11) | İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak. | |
12) | Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek | |
13) | Yeni profesyonel uygulamalar ve yetileri yorumlamak için farkındalık geliştirmek |