İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN5103 | İleri Sistem Analizi ve Tasarımı I | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencinin yazılım geliştirme sürecini analiz edebilecek ve tasarlayabilecek yeteneğe sahip olmasını sağlamak, problem ve problemin kapsamının tanımlanması, sistem gereksinimlerinin belirlenmesi, verilerin yapılandırılması, nesne ve iş modelleri ile alternatif çözümlerin üretilebilmesini gerçekleştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilgi sistemlerinin bileşenleri tanımlayan sistem analizi ve tasarım kavramlarının tanımlar 2. Sistem geliştirmede gerekli aşamaların tanımlar 3. Problemlerinin çözümü için proje yönetim araçları ile sistem analizi yaklaşımlarının tanımlar 4. İş sistemi sorunları kapsamını tanımlar 5. Proje tetikleyen sorunlar, fırsatlar ve yönergelerin belirler 6. Fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan sistem gereksinimlerini tanımlar, gerçeği bulma teknikleri uygular, Ishikawa diyagramı oluşturur 7. Model diyagramlarının çizer 8. Temel kavramlar ve işlem modeli yapıları tanımlama bağlamında çizim, veri akışı, olay ve sistem diyagramları çizer 9. Alternatif sistem çözümlerinin üretilmesi, 6 adet fizibilie türünün tanımlanması, maliyet-fayda analizinin yapılması konularında uzmanlaşır. |
Bu ders kapsamında Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş, Bilişim Sistemleri Bileşenleri, Bilişim Sistemlerinin Geliştirilmesi, Proje Yönetimi, Sistem Analizi Yaklaşımları, Kapsam Tanımlama Aşaması, Problem Analizi Fazı, Gereksinim Analizi Fazı, Kullanım Durumları, Veri Modelleme ve Analiz, Nesneye Dayalı Analiz ve Modelleme, Süreç Modelleme, Fizibilite Analizi ve Sistem Önerisi konuları işlenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş | |
2) | Bilişim Sistemleri Bileşenleri | |
3) | Bilişim Sistemlerinin Geliştirilmesi | |
4) | Proje Yönetimi | |
5) | Sistem Analizi Yaklaşımları | |
6) | Kapsam Tanımlama Aşaması | |
7) | Problem Analizi Fazı | |
8) | Gereksinim Analizi Fazı | |
9) | Kullanım Durumları | |
10) | Veri Modelleme ve Analiz | |
11) | Veri Modelleme ve Analiz | |
12) | Nesneye Dayalı Analiz ve Modelleme | |
13) | Süreç Modelleme | |
14) | Fizibilite Analizi ve Sistem Önerisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Lonnie D. Bentley and Jeffrey L. Whitten, Systems Analysis & Design for the Global Enterprise 7ed, McGraw Hill, 2007, ISBN-13 978-0-07-110766-2 |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | |
2) | - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | |
3) | -Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
4) | - Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | |
5) | -Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | |
6) | - Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | |
7) | - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | |
8) | - Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | |
9) | - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | |
10) | - Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |
11) | - Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | |
12) | - Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | |
13) | - Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | |
14) | - Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | |
15) | - Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | |
16) | - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |