MİMARLIK (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MIM5502 | Bilgisayar Destekli Tasarım | Güz Bahar |
0 | 3 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Mimarlıkta dijital teknolojilerin deneyimi, getirdiği ve gerektirdiği çeşitli dijital becerileri ile birlikte yeni bir mimarlık bilgisini de gerekli kılmaktadır. Bu dersin amacı bu dijital becerileri kuramsal bir çerçeve ile beslemektir. Sayısallaştıma kavram ve teknikleri mimari yorumların geliştirilmesine yönelik olarak, fikirlerin dönüştürülmesi, farklı disiplinlerden kavramların aktarılabilmesi için kanallar açma imkanları ile değerlendirilmektedir. Kuram, eleştirel çalışmalar ve araştırmalar ile çağdaş sayısal tasarım yöntemlerinin, sadece teknik olmaktan öte anlaşılmasını amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Farklı kavramları kuramsal olarak hesaplama terimleri ile yorumlayabilir. 2. Basit teknikler ile kavramları hesaplamalı terimlere çevirebilir. 3. Sayısal teknikleri kuramsal olarak değerlendirebilir. 4. Akademik bir yazı yazabilir. |
Ders, sunum ve seminerler ile yürütülür, atölyelere katılım zorunludur. Haftalık okuma listelerinin takibi ve derste seminer oturumlarına katılımlarla beraber, öğrenci atölyelere konu olmak ve hazırlanmak üzere, dersin başında mimarlık alanının dışından bir fikir önerisinde bulunur. Ders gereklilikleri, atölye çalışmalarının mimari sonuçları ve açılımlarının önerildiği ve kullanılan tekniklerin ilgisinin kuramsal bir çerçevede sunulduğu akademik bir araştırma ödevi ile tamamlanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mimarlıkta Sayısal Tasarıma Giriş | - |
2) | Hesaplama Kavramlarının Mimarlıkta Gelişimi | İlan edilen liste okunacak. |
3) | Mimari Tasarımın Melezleştirilmesi | İlan edilen liste okunacak. Proje önerisi hazırlanacak. |
4) | Parametrik Tasarım | İlan edilen liste okunacak. |
5) | Algoritmik Tasarım | İlan edilen liste okunacak. |
6) | Atölye öncesi çalışma: Hesaplama için kavramların yapılandırılması | Proje önerisi çalışılacak |
7) | Atölye 1: Parametrik Uygulama | Proje önerisi çalışılacak |
8) | Atölye 1 Değerlendirmeleri | Atölye 1 Ürünleri düzenlenip, portfolyo haline getirilecek |
9) | Tasarımda üretken sistemler | İlan edilen liste okunacak. |
10) | Tasarımda Biçim Grameri Uygulamaları | İlan edilen liste okunacak. |
11) | Tasarımda Fraktal Geometri Çalışmaları | İlan edilen liste okunacak. |
12) | Atölye 2: Fraktal Geometri ve Algoritmik Uygulama | Proje önerisi çalışılacak. |
13) | Atölye 2 Değerlendirmeleri | Atölye 2 Ürünleri düzenlenip, portfolyo haline getirilecek |
14) | Dönem Ödevi Değerlendirmesi | Dönem ödevi ön raporu hazırlanacak |
15) | - | - |
16) | Dönem Ödevi Teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Picon, Antoine. (2010). Digital culture in architecture : an introduction for the design professions. Birkhauser, Basel. Martin Lister, Jon Dovey , Seth Giddings, Iain Grant, Kieran Kelly. (2009,2nd ed, 2003). New Media: a critical introduction. Routledge, London . William W.Braham and Jonathan A.Hale, John Stanislav Sadar (eds) (2007). Rethinking Technology: A Reader In Architectural Theory. Routledge, NewYork. Terzidis, K., (2006), Algorithmic Architecture, MA: Architectural Press/Elsevier. Neil Leach, David Turnbull, Chris Williams (eds) (2004). Digital Tectonics. Wiley, London. Picon, A. and Ponte, A., eds.(2003) Architecture and the Sciences: Exchanging Metaphors, Princeton Architectural Press, New York. Kalay,Y. E.(2004) Architecture’s New Media: Principles,Theories, and Methods of Computer-aided Design. MIT Press, Cambridge. Oxman, R., (2006) Theory and design in the first digital age.Design Studies, 2006, 27(3), p.229-265. Oxman, R., Digital architecture as a challenge for design pedagogy: theory,knowledge, models and medium, Design Studies,2008, 29(2), p.99-120 Lynn, G.(1999). Animate Form. Princeton University Press, Princeton. Gallagher, S.(2006). How the Body Shapes the Mind, Oxford University Press, Oxford. Mitchell,W. J.(1990).The Logic of Architecture: Design, Computation, and Cognition, MIT Press, Cambridge. Kolarevic, B. (ed) (2003). Architecture in the digital age: design and manufacturing. Spoon Press, New York. Terzidis, K. (2003) Expressive Form: A conceptual approach to computational design, Spoon Press, New York. Saunder, |
Diğer Kaynaklar: | . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 68 |
Ödevler | 1 | 30 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 145 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 4 |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 4 |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 4 |
5) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 4 |
7) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 4 |