MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH5613 | Rüzgar Enerjisi Mühendisliğine Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ERCAN ERTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı: 1) İleride rüzgar enerji sistemlerini yönetebilmek, değerlendirebilmek ve analiz edebilmeleri için öğrencilere rüzgar enerji sistemleri hakkında yeterli temel beceri ve bilgi kazandırmak 2) Rüzgar enerjisi sektöründe yerel ve global perspektifte teknolojiyi, teoriyi ve pratiği öğretmek 3) Rüzgar türbin bileşenlerini anlamak ve matematiksel olarak modelleyebilmek, rüzgar gücünü hesaplayabilmek, tasarıma dayalı mekanik yükleri tahmin edebilmek elektrik güç üretimini öğrenmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Modern rüzgar türbini teknolojisinin tarihsel gelişimi açıklayabilmek 2) Rüzgar enerjisi terminoloji ve türbin bileşenleri hakkında bilgi geliştirmek 3) Güvenilir rüzgar ölçüm cihazlarını öğrenmek ve rüzgar ölçüm direği tasarlayabilmek 4) Bir türbin üzerinden geçen rüzgardaki dinamikleri anlamak 5) Hava akışının özelliklerini ve kanat verimini anlamak 6) Rüzgar ve diğer enerji teknolojilerinin çevresel sorunlarını öğrenmek |
Bu derste rüzgar enerjisi sistemleri ve bileşenlerinin mühendislik analizi için temel metodolojiler anlatılmaktadır. Derste bilimsel ilkelerin, mühendisliğin ve matematiğin rüzgar enerjisi mühendisliğinde nasıl kullanıldığı anlatılmaktadır. Dersin ana unsurları şunlardır: 1) Rüzgar kaynağı ve karakteristikleri 2) Rüzgar enerjisinin aerodinamiği 3) Mekanik ve Dinamik 4) Rüzgar türbinlerinin elektriksel yönü 5) Rüzgar türbin kontrolü 6) Rüzgar enerji sistem ekonomisi 7) Rüzgar enerjisinin çevreye etkisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rüzgar enerjisine giriş | |
2) | Rüzgar kaynağı ve karakteristiği | |
3) | Rüzgar datası analizi | |
4) | İstatistiksel metodlar ile rüzgar türbini enerji üretim tahmini | |
5) | Rüzgar türbinleri aerodinamiği | |
6) | Momentum teorisi ve kanat elemanı teorisi | |
7) | Sınav | |
8) | Rüzgar türbini rotor dinamiği | |
9) | Elektrik gücü ve temelleri | |
10) | Elektrik makinaları | |
11) | Kurulum ve çalıştırma | |
12) | Rüzgar enerjisi ekonomisi | |
13) | Çevresel etkiler | |
14) | Özet ve tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok |
Diğer Kaynaklar: | "Wind Energy Explained: Theory, Design and Application", James F. Manwell, Jon G. McGowan, Anthony L. Rogers |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 118 |
Proje | 12 | 31 |
Toplam İş Yükü | 191 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mekatronik Mühendisliği konularında bilimsel araştırma yapma; bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerilerini ve akademik altyapısını kazanır. | 4 |
2) | Mekatronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern yöntem ve teknikleri seçer uygular ve geliştirir. | 5 |
3) | Mekatronik sistem, bileşen ve süreçlerin tasarımında yeni ve özgün fikir, yöntem ve çözümler geliştirir. | 5 |
4) | Deney tasarlama, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, raporlama ve uygulamaya aktarma becerisi kazanır. | 5 |
5) | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme, ekip üyeleriyle etkin iletişim ve yardımlaşma ve disiplinler arası çalışma yapabilme becerilerini kazanır. | 5 |
6) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisini; teknik yenilikleri ve terminolojiyi takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisini kazanır. | 4 |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve aktarabilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
8) | Evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | 3 |
9) | İş hayatına yönelik proje organizasyonu ve yönetimi ve hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık kazanır. | 4 |
10) | Evrensel ve toplumsal boyutlarda mekatronik mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre, güvenlik ve hukuksal etkileri üzerinde farkındalık kazanır. | 3 |