KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5413 | Gelişmiş Ülkelerde Ulaştırma Politikaları ve Sonuçları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Genel bir planlama yaklaşımı ile gelişmiş ülkelerdeki şehirler ve metropolitan alanlara ait ulaşım problemleri ve bunların çözümü için geliştirilen metodolojik yaklaşımların ve ulaşım politikalarının öğretilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - farklı ulaştırma politikalarını benimsemiş ülkelerdeki kentsel problemlerin boyutlarını, bugünkü durumu ve benzer gelişmişliğe sahip ülkelerin farklı politikalara yönelişleri hakkında bilgi sahibi olarak - ülkemiz kentlerinde en optimal çözümün ne olacağını kavramaları, |
Gelişmiş ülkelerdeki ulaşım politikaları ve uygulamaları (şartların, eğilimlerin ve yaklaşımların karşılaştırılması), Gelişmiş ülkelerdeki şehirler ve metropolitan alanlardaki ulaşım krizi, Ulaşımın şehirleri ve yaşanabilirliğini etkilemesi, Kentsel ulaşım politikalarındaki ikilem, Kent-ulaşım ilişkisi ve Kentsel ulaşım türlerindeki çapraşıklık. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve Giriş | |
2) | Gelişmiş ülkelerdeki şehirler ve metropoliten alanlardaki ulaşım krizi | |
3) | Ulaşımın şehirleri ve yaşanabilirliğini etkilemesi, Kentsel ulaşım politikalarındaki ikilem | |
4) | Kent-ulaşım ilişkisi, Kentsel ulaşım türlerindeki çapraşıklık | |
5) | Gelişmiş ülkelerdeki ulaşım politikaları ve uygulamaları | |
6) | Gelişmiş ülkelerdeki ulaşım politikaları ve uygulamaları | |
7) | Ara sınav | |
8) | Kentsel ulaşımda yaygın olan yanlış kanılar | |
9) | Kentsel ulaşımda yaygın olan yanlış kanılar | |
10) | Yaşanabilir şehirler için ulaşım politikaları, Dengeli ulaşımın planlanması ve uygulanması için temel prensipler | |
11) | Yaşanabilir şehirler için ulaşım politikaları, Dengeli ulaşımın planlanması ve uygulanması için temel prensipler | |
12) | Şehir planlamasında ulaşım, Özel araç için optimal rolü bulmak, Toplu taşımanın rolünün arttırılması | |
13) | Gelecekte şehir-ulaşım ilişkisi | |
14) | Yıl sonu tekrarı ve öğrenci sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste verilen notlar/lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Transportation for Livable Cities. Center for Urban Policy Research. Rutgers, The State University of New Jersey, New Brunswick, New Jersey. 1999. Transportation Engineering: Planning & Design. 3rd edition. John Wiley & Sons. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |