LAW2033 CriminologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW2033 Kriminoloji Bahar
Güz
0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Suç ve suçlu kavramları hakkında bilgi vermek, suçun nedenleri ve suçla mücadelenin yöntemlerini araştırmak, fail ve mağdur kavramlarını ve birtakım suç tiplerini kriminoloji açısından araştırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Suçun nedenleri hakkında bilgi sahibi olur.
Suçla mücadele araçları hakkında bilgi sahibi olur.
Suçluluk kavramını kriminoloji bilimi açısından değerlendirir.
Değişik suçluluk tipleri hakkında kriminolojik değerlendirmeler yapabilir.

Dersin İçeriği

Suç ve Kriminoloji
Suç ve suçluluğun incelenmesinde metot
Kriminolojinin tarihçesi
Suçlu ve mağdur
Denetim
Suçluluk türleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Kriminolojide metot
2) Suç ve kriminoloji
3) Kriminolojinin tarihsel gelişimi
4) Kriminolojinin tarihsel gelişimi
5) Kriminolojide okullar
6) Suçlu
7) Mağdur
8) Denetim Sosyal kontrol kavramı
9) Cinsel suçlar
10) Organize suçlar
11) Terörizm
12) Uyuşturucu madde suçları
13) Çevre suçları
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Timur Demirbaş, Kriminoloji
Sulhi Dönmezer, Kriminoloji
Diğer Kaynaklar: Füsun Sokullu Akıncı, Kriminoloji
Öztekin Tosun Suçluların Gözlemi
Raymond Gassin, Criminologie
Maurice Cusson, La criminologie
Christian Debuyst / Françoise Digneffe / Alvaro P. Pires, Histoire des savoirs sur le crime et la peine

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak.
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.