ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW2033 | Kriminoloji | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Suç ve suçlu kavramları hakkında bilgi vermek, suçun nedenleri ve suçla mücadelenin yöntemlerini araştırmak, fail ve mağdur kavramlarını ve birtakım suç tiplerini kriminoloji açısından araştırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Suçun nedenleri hakkında bilgi sahibi olur. Suçla mücadele araçları hakkında bilgi sahibi olur. Suçluluk kavramını kriminoloji bilimi açısından değerlendirir. Değişik suçluluk tipleri hakkında kriminolojik değerlendirmeler yapabilir. |
Suç ve Kriminoloji Suç ve suçluluğun incelenmesinde metot Kriminolojinin tarihçesi Suçlu ve mağdur Denetim Suçluluk türleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Kriminolojide metot | |
2) | Suç ve kriminoloji | |
3) | Kriminolojinin tarihsel gelişimi | |
4) | Kriminolojinin tarihsel gelişimi | |
5) | Kriminolojide okullar | |
6) | Suçlu | |
7) | Mağdur | |
8) | Denetim Sosyal kontrol kavramı | |
9) | Cinsel suçlar | |
10) | Organize suçlar | |
11) | Terörizm | |
12) | Uyuşturucu madde suçları | |
13) | Çevre suçları | |
14) | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Timur Demirbaş, Kriminoloji Sulhi Dönmezer, Kriminoloji |
Diğer Kaynaklar: | Füsun Sokullu Akıncı, Kriminoloji Öztekin Tosun Suçluların Gözlemi Raymond Gassin, Criminologie Maurice Cusson, La criminologie Christian Debuyst / Françoise Digneffe / Alvaro P. Pires, Histoire des savoirs sur le crime et la peine |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |