BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5322 | Tedarik Zinciri Tasarımı | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜL TEKİN TEMUR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | ISM5302 - Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere tedarik zinciri tasarımına ilişkin stratejik ve taktiksel seviyede verilen kararların temel prensipleri ve teorileri hakkında derinlemesine bilgi vermektir. Ders tedarik zinciri tasarımına ilişkin temel kavramları verdiği gibi tedarik zincirinin tasarımsal problerinin çözümüne ilişkin analitik modelleri sunar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci: • Tedarik zinciri tasarım problemlerine ilişkin analitik araçları kullanabilir • Tesis yeri seçimine ilişkin modelleri kullanabilir • Depo kapasite belirleme ve tasarımına ilişkin modelleri kullanabilir |
Dersin içeriği tedarik zincirinin temel bileşenlerini, tasarım modellerini, lokasyon seçimi modellerini ve depo tasarımı modellerini kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Tedarik zinciri temel kavramları | |
2) | Tesis yeri seçimi temel kavramları | |
3) | Ağırlık merkezi yöntemi | |
4) | Yük mesafe yöntemi, Faktör puanlama yöntemi | |
5) | Başabaş analizi | |
6) | Ağ yer seçimi problemleri, Medyan problemleri | |
7) | Ağ teorisi, Merkez problemleri | |
8) | Tesis yeri seçimi genel tekrar, depo yeri seçimi | |
9) | Ara sınav | |
10) | Depolama alanı tasarımı | |
11) | Depolama alanı tasarımı | |
12) | ABC yerleşimi, Tahsisli ve rasgele depolama | |
13) | Depo kapasite belirleme | |
14) | Proje sunumu | |
15) | Final sınavına hazırlık | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Chopra and Meindl, Supply Chain Management: Strategy, Planning and Operations, 3rd Edition, Pearson, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | Ömer Faruk Görçün, Tedarik Zinciri Yönetimi, 2. Baskı, Beta, 2010. Ömer Faruk Görçün, Depo ve Envanter Yönetimi, Beta, 2013. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi teknolojileri alanındaki bilimsel literatürü takip eder, eleştirel bir yaklaşımla analiz eder ve karmaşık BT problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Bilgi teknolojileriyle ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve proje yönetimi süreçlerini etkin biçimde yürütür. | |
3) | Bilgi teknolojileri alanındaki çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yürüttüğü araştırma ve projelerin sonuçlarını, akademik ve sektörel standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırmalar yapar, yenilikçi ve özgün fikirler geliştirir, bu bilgileri teknolojiye ve uygulamaya dönüştürür. | |
6) | Bilgi teknolojileri alanına özgü ileri düzey kuramsal bilgileri ve uygulamalı becerileri etkin biçimde kullanır; güncel yazılım, donanım ve sistem çözümlerini analiz eder ve geliştirir. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik ilkelere uygun hareket eder; bilgi teknolojileri uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |