Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
|
|
1) |
Servis operasyonları yönetimine giriş, servis operasyonlarının sınıflandırması, servis stratejileri |
|
1) |
|
|
2) |
Hizmet sistemleri tasarımında genel yaklaşımlar, hizmet kalitesi |
|
3) |
Hizmet süreçlerinde iyileştirme, DEA |
|
4) |
DEA |
|
5) |
Hizmet birimlerinin performans ölçümü ve değerlendirilmesi
|
|
6) |
Servis sistemlerinde lokasyon kararları
|
|
7) |
ARASINAV I |
|
8) |
Servis sistemlerinde arz talep dengesi, Kazanç yönetimi
|
|
9) |
Kazanç yönetimi, rezervasyon sistemleri analizi
|
|
10) |
Havayolları ve otellerde kazanç yönetimi uygulamaları
|
|
11) |
Servis sistemleri yönetiminde nicel modeller, kapsite planlama, sıralama sistemleri
|
|
13) |
Servis sitemlerinde lojistik ve envanter kararları |
|
14) |
Genel tekrar |
|
15) |
Final sınavına hazırlık |
|
16) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fitzsimmons, James A. and Mona J. Fitzsimmons, Service Management: Operations, Strategy, Information Technology, 7th Edition, McGraw-Hill, Singapore, 2008. |
Diğer Kaynaklar: |
Johnston, Robert and Graham Clark, Service Operations Management: Improving Service Delivery, 3rd Edition, Prentice Hall, London, 2008. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgi teknolojileri alanındaki bilimsel literatürü takip eder, eleştirel bir yaklaşımla analiz eder ve karmaşık BT problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. |
|
2) |
Bilgi teknolojileriyle ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve proje yönetimi süreçlerini etkin biçimde yürütür. |
|
3) |
Bilgi teknolojileri alanındaki çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
|
4) |
Yürüttüğü araştırma ve projelerin sonuçlarını, akademik ve sektörel standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. |
|
5) |
Alanla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırmalar yapar, yenilikçi ve özgün fikirler geliştirir, bu bilgileri teknolojiye ve uygulamaya dönüştürür. |
|
6) |
Bilgi teknolojileri alanına özgü ileri düzey kuramsal bilgileri ve uygulamalı becerileri etkin biçimde kullanır; güncel yazılım, donanım ve sistem çözümlerini analiz eder ve geliştirir. |
|
7) |
Mesleki, bilimsel ve etik ilkelere uygun hareket eder; bilgi teknolojileri uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |
|