DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5231 | Stratejik Yönetim | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AHMET BEŞKESE |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AHMET BEŞKESE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Stratejik yönetim alanı, uzun yıllardır organizasyonel davranışı etkilemiştir. Nakit ineği, sürdürülebilir rekabet avantajı, temel yetenekler gibi terimler, günlük iş sohbetlerinde sıkça kullanılmaktadır. Bu nedenle; yönetim danışmanlığı, borsacılık, ticaret bankacılığı ve finans gibi birçok meslekte, gerçek iş sorunları ile ilgili stratejik analiz yapabilme yeteneği, değerli bir beceri haline gelmiştir. Bu ders, durum analizi için gerekli araçları öğretmeyi ve öğrencilere stratejik düşünme yeteneği kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Stratejik yönetimle ilgili temel kavramları tanımlar. II. Bir kurumun paydaşlarını tespit eder. III. Bir kurumun misyon ve vizyon ifadelerini değerlendirir. IV. İşletme üzerinde etkisi olan temel çevresel faktörleri tanımlar. V. İşletme için çevredeki fırsat ve tehditleri analiz eder. VI. İşletmenin değer zincirini belirler. VII. İşletmenin kuvvetli ve zayıf yönlerini açıklar. VIII. Rekabet stratejilerini tanımlar. IX. Kurumsal düzeydeki stratejileri tanımlar. X. Bir kurumun portföyünü; BCG, McKinsey ve Sektör Gelişim Matrisi gibi yöntemlerle değerlendirir. XI. Yönetim, üretim, bilişim sistemleri, ekonomi, muhasebe, pazarlama vb. konularda aldığı derslerde öğrenmiş olduğu kavram ve teknikleri birbirleriyle ilişkilendirir. XII. Bir stratejik yönetim vak'asını analiz eder. |
Strateji üretme süreci, dışsal ve içsel faktörlerin analizi, SWOT analizi, strateji tipleri, değer yönetimi, faaliyet planlama ve iş planlama gibi temel stratejik yönetim konuları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş – Stratejik Yönetim | |
2) | Stratejik Yönetimin Temelleri | |
3) | İşletmenin Misyonu, Vizyonu, Hedefleri ve Paydaşları | |
4) | Dış Çevre Analizi -Fırsat ve Tehditlerin Belirlenmesi- | |
5) | İşletme Analizi -Kuvvetli ve Zayıf Yönler, Ayırdedici Özellikler- | |
6) | İşletme Analizi -Kuvvetli ve Zayıf Yönler, Ayırdedici Özellikler- | |
7) | Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri | |
8) | Temel Stratejiler ve Alt Grupları | |
9) | İş Yönetim (İş Düzeyi) Stratejileri: Rekabet Stratejileri | |
10) | Ara Sınav | |
11) | Üst Yönetim Stratejileri: Kurumsal Stratejiler | |
12) | Kurumsal Strateji Ölçüm ve Yönetim Teknikleri (Portföy değerlendirme araçları) | |
13) | Organizasyon Yapıları | |
14) | Vak'a analizi sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ülgen, H. ve Mirze, S. K. (2007). İşletmelerde Stratejik Yönetim, 4. bası, Arıkan Basım Yayım Dağıtım, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: | Eren, E., (2005). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, 7. bası, Beta, İstanbul. Dinçer, Ö., (2007). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, 8. bası, Alfa, İstanbul. Dess, G. G., Lumpkin, G. T., and Taylor, M. L. (2005). Strategic Management: Creating Competitive Advantage, 2nd Edtn., McGraw-Hill. Porter, M. E., (2003). Rekabet Stratejisi: Sektör ve Rakip Analizi Teknikleri, Sistem Yayınları, 2. baskı., Sistem Yayıncılık. Çomaklı, Ş. E., Ekici, K. M. ve Şahım, T. Z., (2007).Geleceği Planlamada Stratejik Yönetim, a-c Yayınevi, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Proje | 1 | 49 | 49 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |