ISM5225 İnsan Kaynakları YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISM5225 İnsan Kaynakları Yönetimi Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİDEM YILDIZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, insan kaynakları yönetiminin örgütlerin amaçlarına ulaşmada ki stratejik öneminin öğrenciler tarafından kavranılmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu dersi tamamlayan öğrenci, ileri insan kaynakları yönetimi tekniklerini kavrar
II. Bu dersi tamamlayan öğrenci, insan sermayesi ile ile ilgili konuları yorumlar
III. Bu dersi tamamlayan öğrenci, insan kaynakları yönetimine ilişkin en son gelişmeler ve uygulamalar hakkında yorum yapar.

Dersin İçeriği

Bu ders, insan kaynakları yönetimi temellerinin şu kapsamaktadır: İnsan kaynaklarını belirleme ve seçim sistemleri, performans yönetimi, ödül sistemleri, insan gücü planlama sistemleri, çalışan ilişkileri, analiz ve iş tasarımı, eğitim ve çalışanların gelişimi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş Vakalar ve Ders notları
2) İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejileri ve Analizi Vakalar ve ders notları
3) İş analizi vakalar ve ders notları
4) Personel Planlama ve Alma vakalar ve ders notları
5) Seçme ve Yerleştirme vakalar ve ders notları
6) Mülakat Vakalar ve ders notları
7) Eğitim ve geliştirme Vakalar ve ders notları
8) performans yönetimi ve değerlendirme Vakalar ve ders notları
9) kariyer yönetimi vakalar ve ders notları
10) ücret ve ödül sistemleri I vakalar ve ders notları
11) ücret ve ödül sistemleri II Vakalar ve ders notları
12) insan kaynakları yönetiminde etik Vakalar ve ders notları
13) çalışan ilişkileri Vakalar ve ders notları
14) Genel tekrar Vakalar ve ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri, Beta Yayınları, Yenilenmiş 6. Baskı
Diğer Kaynaklar: Fındıkçı, İ. (2001). İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları

DeCenzo, D. A., Robbins, S. P. & Verhulst, S. L. (2017). İnsan Kaynakları Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayınları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 84
Sunum / Seminer 13 26
Proje 13 52
Ödevler 13 39
Ara Sınavlar 8 31
Final 7 27
Toplam İş Yükü 301

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.