MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5225 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİDEM YILDIZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, insan kaynakları yönetiminin örgütlerin amaçlarına ulaşmada ki stratejik öneminin öğrenciler tarafından kavranılmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersi tamamlayan öğrenci, ileri insan kaynakları yönetimi tekniklerini kavrar II. Bu dersi tamamlayan öğrenci, insan sermayesi ile ile ilgili konuları yorumlar III. Bu dersi tamamlayan öğrenci, insan kaynakları yönetimine ilişkin en son gelişmeler ve uygulamalar hakkında yorum yapar. |
Bu ders, insan kaynakları yönetimi temellerinin şu kapsamaktadır: İnsan kaynaklarını belirleme ve seçim sistemleri, performans yönetimi, ödül sistemleri, insan gücü planlama sistemleri, çalışan ilişkileri, analiz ve iş tasarımı, eğitim ve çalışanların gelişimi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | Vakalar ve Ders notları |
2) | İnsan Kaynakları Yönetimi Stratejileri ve Analizi | Vakalar ve ders notları |
3) | İş analizi | vakalar ve ders notları |
4) | Personel Planlama ve Alma | vakalar ve ders notları |
5) | Seçme ve Yerleştirme | vakalar ve ders notları |
6) | Mülakat | Vakalar ve ders notları |
7) | Eğitim ve geliştirme | Vakalar ve ders notları |
8) | performans yönetimi ve değerlendirme | Vakalar ve ders notları |
9) | kariyer yönetimi | vakalar ve ders notları |
10) | ücret ve ödül sistemleri I | vakalar ve ders notları |
11) | ücret ve ödül sistemleri II | Vakalar ve ders notları |
12) | insan kaynakları yönetiminde etik | Vakalar ve ders notları |
13) | çalışan ilişkileri | Vakalar ve ders notları |
14) | Genel tekrar | Vakalar ve ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İnsan Kaynakları Yönetimi Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri, Beta Yayınları, Yenilenmiş 6. Baskı |
Diğer Kaynaklar: | Fındıkçı, İ. (2001). İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları DeCenzo, D. A., Robbins, S. P. & Verhulst, S. L. (2017). İnsan Kaynakları Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Sunum / Seminer | 13 | 26 |
Proje | 13 | 52 |
Ödevler | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 8 | 31 |
Final | 7 | 27 |
Toplam İş Yükü | 301 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |