DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5212 | Kalite Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AHMET BEŞKESE |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AHMET BEŞKESE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, istatistiksel süreç kontrol ve kalite yönetiminin esaslarını sağlamaktır. Dersin içeriğinde temel olarak varyasyonun nedenleri, istatistiksel süreç kontrol, kontrol şemaları, kalite kontrol araçları ve teknikleri bulunmaktadır. Bunun yanında kalitenin yönetimsel ve organizasyonel yönleri, toplam kalite yönetimi, kalite ödülleri, kalite güvence sistemleri, ISO belgeleme süreci, 6-sigma ve DMAIC süreci de bulunmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Kalite, kalite iyileştirme, ve kalitenin değişik boyutlarını betimler. II. Deming, Juran, Feigenbaum and Crosby'nin kalite yönetim felsefelerini betimler. III. Toplam kalite yönetimi, six-sigma, ISO standartları ve kalite ödüllerini tartışır. IV. DMAIC'in adımlarını açıklar. V. Bir süreçteki değişkenliğin şans ve atanabilir nedenlerinin farkına varır. VI. İstatistiksel süreç kontrolünün temel süreç iyileştirme araçlarını kullanır. VII. Bir örneklem veya iki örneklemi karşılaştırmak için güven aralıklarını değerlendirir. VIII. Değişkenler için farklı tipte kontrol şemaları kurar. IX. Kontrol şemaları kullanarak süreç yeterliliğini analiz eder. X. Özellikler için farklı tipte kontrol şemaları kurar. |
Dersin içeriğinde temel olarak varyasyonun nedenleri, istatistiksel süreç kontrol, kontrol şemaları, kalite kontrol araçları ve teknikleri bulunmaktadır. Bunun yanında kalitenin yönetimsel ve organizasyonel yönleri, toplam kalite yönetimi, kalite ödülleri, kalite güvence sistemleri, ISO belgeleme süreci, 6-sigma ve DMAIC süreci de bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kaliteye giriş: temel tanımlar ile kalite ve kalite iyileştirmenin tarihsel gelişimi | |
2) | Kalite ve üretkenlik, kalite maliyetleri, kalite yönetim felsefeleri | |
3) | Kalitenin yönetimsel yönleri: TQM, ISO, 6-sigma | |
4) | Kalitenin yönetimsel yönleri: DFSS, Yalın yönetim, DMAIC süreci | |
5) | Kalite kontrol ve kalite iyileştirme için araç ve teknikler | |
6) | Ürün ve süreç kalitesinde istatistiksel çıkarım | |
7) | Ürün ve süreç kalitesinde istatistiksel çıkarım | |
8) | Ara sınav | |
9) | Değişkenler için kontrol şemaları: Xbar-R, Xbar-S, I-MR kontrol şemaları | |
10) | Değişkenler için kontrol şemaları: CUSUM, EWMA kontrol şemaları | |
11) | Kontrol şemaları kullanarak süreç yeterlilik analizi | |
12) | Özellikler için kontrol şemaları: p, np kontrol şemaları | |
13) | Özellikler için kontrol şemaları: c, u kontrol şemaları | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Douglas C. Montgomery, Cheryl L. Jennings, Michele E. Pfund, 2011. Managing, Controlling, and Improving Quality, John Wiley & Sons, 1st Edition |
Diğer Kaynaklar: | Douglas C. Montgomery, 2009. Statistical Quality Control: A Modern Introduction, John Wiley & Sons, 6th Edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |