ISM5211 Teknoloji YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISM5211 Teknoloji Yönetimi Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin teknolojik yeniliklerin (inovasyonların) önemini ve doğasını anlamalarını, teknolojik yeniliklerin firmanın genel stratejileri ile entegre edilmesi, teknolojik yeniliklerin yönetimi konusunda bilgi edinmelerini sağlamak ve bu konudaki farkındalıklarını artırmak üzere tasarlanmıştır. Bu derste amaç sadece teknolojik yenilik yönetimine ilişkin teorilerin tartışılması değil aynı zamanda teknolojik yenilik yönetimine ilişkin pratik ve uygulamaları da tartışmaktır. Bu amaçla teoriye ilişkin tartışmalar vaka çalışmaları ve analizleri ile desteklenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrencilerin aşağıdaki yetenekleri kazanması beklenmektedir:
* teknolojik yeniliklerin kapsamı, karmaşık doğası ve teknoloji yönetimine ilişkin kavramlar hakkında farkındalık geliştirmeleri
* teknolojik yenilk yönetimine ilişkin kavramları (örneğin, yenilik çeşitleri, açık yenilik, ürün-teknoloji yaşam döngüsü, baskın tasarım, patika bağımlılığı gibi) açıklayabilmeleri
*teknolojik yenilik yaratımı sürecinin anlaşılması
* teknolojik yenilik strateji geliştirme ve uygulama konularına ilişkin fikir sahibi olmaları
* farklı sektörlerde teknolojinin kullanımına ilişkin stratejik iş aklı geliştirme yeteneği edinmesi
* teknoloji yönetiminde kullanılan bazı araç ve yöntemlerin kullanımına ilişkin bilgi edinmeleri beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Teknolojik yeniliklerin yönetimine giriş
Teknolojik yeniliklerin kaynakları
Teknolojik yeniliklerin çeşitleri
Teknoloji yaşam döngüsü ve baskın tasarım
teknolojik yeniliklerin zamanlaması
Teknoloji yenilik stratejisinin genel iş stratejisi ile entegre edilmesi
Firma içi teknolojik yenilik yetenekleri ve stratejiler
Ar-Ge yönetimi
Açık yenilik sistemi, firma ağları
Yenilik projelerinin seçimi
Teknolojik yeniliklerin korunması
Yeni ürün geliştirme süreçlerinin yönetimi
Teknolojik yenilikler yoluyla karlılığı artırma, teknoljik yeniliklerin ticarileştirilmesi, teknoloji transferi
Teknoloji yönetimi aksiyonları ve araçları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel kavramların üzerinde durulması Teknolojik yeniliklerin yönetimine giriş Ders notları
2) Teknolojik yeniliklerin kaynakları Yenilik türleri ve çeşitleri Ders notları
3) Teknolojik standartların ortaya çıkması, bu konuda yapılan mücadeleler ve baskın baskın tasarım. Ders notları
4) Teknolojik yeniliklerin pazara çıkma zamanlaması Ders notları
5) Organizasyonun stratejik yönünün tanımlanması Teknoloji-yenilik stratejilerinin firmanın genel stratejisi ile entegre edilmesi Ders notları
6) Firma içi stratejisi ve firma içi yenilik kapasitesi Ar-Ge yönetimi Ders notları
7) Firma dışı teknoloji-yenilik stratejisi: açık yenilik Ağlar ve topluluklar, kullanıcılar Ders notları
8) Ara sınav Ara sınav hazırlık
9) Yenilik projelerinin seçimi Yeniliklerin korunması Ders notları
10) Teknolojik yenilikler için yaratıcılık yönetimi Ders notları
11) Yeni ürün geliştirme süreçlerinin yönetimi Ders notları
12) Teknolojik yeniliklerden değer yaratma, ticarileştirme ve teknoloji transferi Ders notları
13) Teknoloji yönetimi aksiyon, araç ve yöntemleri Ders notları
14) Dönem sonu proje sunumları Proje sunumlarına hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları ve sunumları
Diğer Kaynaklar: Schilling, Melissa A., Strategic Management of Technological Innovation, McGraw-Hill Irwin, 2010
Frederick Betz (2010) Teknolojik Yenilik Yönetimi. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 2 20 40
Proje 1 75 75
Ara Sınavlar 1 32 32
Final 1 32 32
Toplam İş Yükü 291

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.