ENERJİ VE ÇEVRE YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5128 | Yöneticiler İçin Finansal Okuryazarlık | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Finansal muhasebe ve finansal yönetimin ana konuları işlenecektir. Konuların anahatlarının tanıtılmasını takiben ilgili konuya yönelik sınıf içi sorular çözülecek ve vaka çalışmaları yapılacaktır. Amaç muhasebenin ve finansal yönetimin temelleri konusunda öğrenciye bilgi verilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Finans dünyası, oyuncular ve bileşenler hakkında genel bilgi edinmek - Temel finansal tabloları okuma, yorumlama ve değerleme becerisi kazanmak - Paranın zaman değerini öğrenmek - Paranın zaman değerini hisses senedi tahvil ve diğer nakit akışlarına uygulamak - Bu uygulamalar için kullanılan metodların kavranması - Bu uygulamalar esnasında kullanılan iskonto oranının hesaplanması - Bu uygulamalar esnasında nakit akışlarının nasıl hesaplandığının öğrenilmesi - Kısa vadeli varlık yönetimi ve pasif yönetiminin esaslarının görülmesi |
1. Bilanço ve Gelir Tablosu 2. Nakit akış Tablosu ve Firma Faaliyetlerinin kayıt edilmesi 3. Proforma Tablolar nasıl hazırlanır 4. Finansal Tabloların analizi 5. Paranın Zaman Değeri 6. Risk ve Getiri 7. Yatırım Kararlarının Analiz Teknikleri 8. Sermaye Maliyeti 9. Nakit Akışı Hesaplamaları 10. Duyarlılık / Senaryo ve Monte Karlo Analizleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilanço ve Gelir Tablosu | N/A |
2) | Nakit Akış Tablosu | Gürsoy 4 ve 5. Bölüm |
3) | Proforma Tablolar | Gürsoy 5. Bölüm |
4) | Finansal Tabloların Analizi | Gürsoy 4. Bölüm |
5) | Paranın Zaman Değeri | Gürsoy 7. Bölüm |
6) | Paranın Zaman Değeri | Gürsoy 7. Bölüm |
7) | Ara Sınav | N/A |
8) | Risk ve Getiri | Gürsoy Bölüm 8 |
9) | Kısa Vadeli Aktif Yönetimi | Gürsoy Bölüm 14/15 |
10) | Kısa Vadeli Borç Yönetimi | Gürsoy Bölüm 13 |
11) | Yatırım Kararları Analiz Teknikleri | Gürsoy Bölüm 16 |
12) | Sermaye Maliyeti | Gürsoy Bölüm 18 |
13) | Proje Nakit Akışlarının Tahmini | Gürsoy Bölüm17 |
14) | Genel Tekrar | N/A |
Ders Notları / Kitaplar: | Finansal Yönetim İlkeleri, C.T. Gürsoy, Beta Yayınevi, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | N/A |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 4 |
Ödev | 7 | % 21 |
Ara Sınavlar | 2 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 2 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Ödevler | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Rapor Teslimi | 2 | 21 | 42 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisinin yanısıra değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi kazanma | |
2) | Bilimsel araştırma ve literatür tarama yöntemleri ile gerekli bilgiye ulaşabilme becerisi kazanma | |
3) | Enerji ve çevre odaklı mühendislik problemlerini kurgulayabilme, yenilikçi yöntemler uygulayarak çözüm üretme | |
4) | Yenilikçi ve orijinl fikirler, yöntemler, tasarımlar ve çözümler geliştirebilme becerisi kazanma | |
5) | Mühendislik uygulamarında kullanılabilen modern teknikler ve yöntemler ve bunların adaptasyon ve uygulanabilme sınırlarına dair kapsamlı bilgi edinme | |
6) | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
7) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | |
8) | Mesleki becerilerini, yaptığı çalışmaların sonuç ve uygulamalarını alanında veya alanı dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | |
9) | Yaptığı her türlü mesleki çalışma ve uygulamada toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | |
10) | Çalışma ve uygulama alanlarında oluşan yenilikler hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | |
11) | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |