İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE6310 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetiminde Özel Konular | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu doktora dersi, tedarik zinciri ve lojistik alanındaki temel yaklaşımları ve literatürü gözden geçirmek ve konuları detaylı olarak tartışmak üzere tasarlanmıstır. ana amaçlardan biri, doktora adaylarını alanın temel araştırma konularıyla tanıştırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1: tedarik zinciri yönetimi ile alakalı temel araştırma konularını belirlemek ve tanımlamak. 2: Tedarik zincirinin tasarımı, ürünlerin dağıtımı ve taşıma faaliyetlerinin planlanmasına ilişkin optimum kararların alınmasına yardımcı olacak model ve tekniklleri kritik edebilmek ve geliştirmek. |
Tedarik zinciri ve lojistik yönetimi, ürünlerin doğru miktarlarda ve yerlerde, doğru zamanlarda üretilerek müşteri hizmet gereksinimlerini karşılacak ve toplam sistem maliyetlerini en küçükleyecek şekilde üretim ve dağıtımını sağlayabilsin diye tedarikçilerin, fabrikaların, depoların ve satıcıların etkili bir biçimde entegrasyonu ile uğraşır. Bu maksatla, aşağıdaki konular, literatürdeki araştırma alanlarını belirlemek üzere incelenecektir: Teadrik zinciri stratejileri ve performans metrikleri, ağ tasarımı ve taşıma, tale ve capasite planlama, envanter, tedarik kaynakları, tedarik zinciri koordinasyonu, yeşil tedarik zincirleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Üretim yönetimi ve Tedarik zinciri alanındaki gelişmeler | |
3) | Ağ Tasarımı | |
4) | Ağ Tasarımı | |
5) | Kararsız ortamlarda ağ tasarımı | |
6) | Toplam Üretim Planlaması | |
7) | Envanter planlaması | |
8) | Ara sınav | |
9) | Envanter planlaması | |
10) | TZ'de kordinasyon | |
11) | Ulaşım Planlaması | |
12) | Ulaşım Planlaması | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Selective journal papers. |
Diğer Kaynaklar: | Chopra, S. and Meindl, P. (2010). Supply chain management: strategy, planning and operations, Prentice-Hall. Simchi-Levi, D., Kaminsky, P. and Simchi-Levi, E. (2000). Designing and managing the supply chain: concepts, strategies,and case studies, McGraw Hill. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 80 | % 0 |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Proje | 4 | 12 |
Ödevler | 12 | 36 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | |
2) | - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | |
3) | -Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
4) | - Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | |
5) | -Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | |
6) | - Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | |
7) | - Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | |
8) | - Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | |
9) | - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | |
10) | - Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | |
11) | - Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | |
12) | - Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | |
13) | - Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | |
14) | - Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | |
15) | - Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | |
16) | - Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |