ESE5999 ProjeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ENERJİ SİSTEMLERİ İŞLETİM VE TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ENERJİ SİSTEMLERİ İŞLETİM VE TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ESE5999 Proje Güz 0 0 0 16

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Tezsiz Yüksek Lisans Programı’nda Proje’nin amacı öğrencinin, enerji-çevre konularından birinde veya her ikisini kapsayan bir konuda araştırma yaparak yeni bilgilere ulaşması, teknik-teorik analizler ve uygun raporlama yaparak sonuçları sunmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Enerji-çevre konularındaki temel bilgileri yeni karşılaştığı bir problemi çözmek üzere kullanabilir.

2. Bir enerji-çevre problemi konusunu, proje şeklinde detaylandırıp çözüm önerileri getirmeyi bilir.

3. Proje çıktılarının yeniden gözden geçirilebilecek şekilde sergilenmesini bilir.

4. İyi bir proje raporunun nasıl yazılacağını öğrenmiştir.

5. Proje sırasında yaptığı sunumlarla, iletişim yetkinlikleri gelişmiştir.

Dersin İçeriği

Öğrencinin bilimsel ilgileri doğrultusun da araştırma konusunun belirlenmesi. Literatür araştırılmasının tamamlanması. Araştırma ile çözülmesi amaçlanan soruların ve araştırma metodolojisinin belirlenmesi. Bağımsız araştırmalara başlanması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje konusunun belirlenmesi
2) Proje konusunun “Proje Önerisi” durumuna getirilmesi için ön-çalışma
3) Proje önerisi raporunun hazırlanması, sunum ve tartışma.
4) Proje konusunda literatür araştırması
5) Proje konusunda literatür araştırması
6) Literatür araştırması raporunun hazırlanması ve sunum
7) Proje metodolojisini uygulama
8) Proje Ön sonuçlarının raporlanması ve sunum
9) a) Metodolojinin uygulanmasına devam, b) Proje Raporu yazımı
10) a) Metodolojinin uygulanmasına devam, b) Proje Raporu yazımı
11) a) Metodolojinin uygulanmasına devam, b) Proje Raporu yazımı
12) Proje Raporu’nun bitirilmesi
13) Proje Raporu sunumu
14) Raporda Düzeltmeler/Son düzenlemeler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Konu ile ilgili ulaşılabilen tüm literatür
Diğer Kaynaklar: References related to thesis research subject

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Projeler 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14 196
Proje 14 10 140
Ödevler 1 4 4
Toplam İş Yükü 340

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, temel bilimler ve mühendislikle ilgili diğer temel konularda yeterli seviyede teorik bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri enerji sistemleri mühendisliği alanında kullanabilmek.
2) Enerji sistemleri mühendisliği ile ilgili problemleri, olabilecek en gelişmiş ve güncel yöntem, teknik ve ekipmanları kullanarak tanımlayabilmek, formüle edebilmek ve çözebilmek.
3) Tasarım gerçekleştirebilme, benzetişim ve deney kurabilme, veri toplayabilme, verileri analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme yetisine sahip olmak.
4) Bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme yetisine sahip olmak.
5) Yaşam boyu öğrenmeye eğilim ve yatkınlık gösterme ve bu hususta yetkinlik sahibi olmak.
6) Kendisi, meslektaşları ve işverenleri için sorumluluk alabilme ve pratikte karşılaşılabilen öngörülemeyen karmaşık problemleri tek başına veya bir grup içerisinde çözebilme yetisine sahip olmak
7) Profesyonel ve etik sorumluluk konusunda bir anlayış geliştirmek.
8) Mühendislik matematiği ve mühendislik bilimleri temellerini enerji dönüşümü alanına uygulayabilme yetisi geliştirmek.
9) Sürdürülebilir mühendislik çözümlerinin uygulanması konusundaki zorunluluklar hakkında anlayış geliştirmek.
10) Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sıhhi ve güvenlikle ilgili etmenleri, üretilebilirliği ve sürdürülebilirliği göz önüne alarak arzu edilen niteliklere sahip bir sistem, parça veya süreç tasarımı gerçekleştirebilme yetisine sahip olmak.
11) Bir tez veya proje çalışmasının her türlü (literatür tarama, yöntem geliştirme ve uygulama, sonuçları sınıflandırma ve yorumlama, vb.) aşamasını gerçekleştirebilme