ESE5888-1 Yüksek Lisans TeziBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ENERJİ SİSTEMLERİ İŞLETİM VE TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ENERJİ SİSTEMLERİ İŞLETİM VE TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ESE5888-1 Yüksek Lisans Tezi Güz 0 0 0 30

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, yüksek lisans programını tamamlama aşamasında olan öğrencinin programla ilgili uygun bir araştırma konusu belirleyip, bir danışman rehberliğinde araştırmasını sürdürerek öğrenciye araştırmacı nitelik kazandırmak, analitik düşüncelerini geliştirmek, olaylara ve çevresindeki faktörlere bilimsel bakış açısıyla bakmasını ve sorunlara çözüm bulmada bilimsel yaklaşım becerilerini kazanmalarına katkı sağlamaktır.Böylece öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanması sağlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Enerji-çevre konularındaki temel bilgileri yeni karşılaştığı bir problemi çözmek üzere bilgiye nasıl ulaşacağını bilir.

2. Bir enerji-çevre problemi konusunu, proje şeklinde detaylandırmak için gerekli bilgi altyapısına sahip olur.

3. Proje çıktılarını değerlendirebilmek için gerekli literatür bilgisine sahip olur.

4. İyi bir proje raporuna altyapı oluşturmak üzere nasıl literatür araştırması yapılacağını öğrenmiştir.

Dersin İçeriği

Öğrencinin bilimsel ilgileri doğrultusun da araştırma konusunun belirlenmesi. Literatür araştırılmasının tamamlanması. Araştırma ile çözülmesi amaçlanan soruların ve araştırma metodolojisinin belirlenmesi. Bağımsız araştırmalara başlanması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çalışma konularının belirlenmesi
2) Çalışma konularının belirlenmesi
3) Literatür çalışması
4) Literatür çalışması
5) Literatür değerlendirme
6) Danışman ile bireysel toplantı
7) Danışman ile bireysel toplantı
8) Literatür değerlendirme
9) Danışman ile bireysel toplantı
10) Danışman ile bireysel toplantı
11) Danışman ile bireysel toplantı
12) Danışman ile bireysel toplantı
13) Danışman ile bireysel toplantı
14) Ara Rapor teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Konu ile ilgili ulaşılabilen tüm literatür
Diğer Kaynaklar: References related to thesis research subject

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar 14 150
Uygulama 14 165
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 280
Rapor Teslimi 6 113
Toplam İş Yükü 750

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, temel bilimler ve mühendislikle ilgili diğer temel konularda yeterli seviyede teorik bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri enerji sistemleri mühendisliği alanında kullanabilmek.
2) Enerji sistemleri mühendisliği ile ilgili problemleri, olabilecek en gelişmiş ve güncel yöntem, teknik ve ekipmanları kullanarak tanımlayabilmek, formüle edebilmek ve çözebilmek.
3) Tasarım gerçekleştirebilme, benzetişim ve deney kurabilme, veri toplayabilme, verileri analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme yetisine sahip olmak.
4) Bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme yetisine sahip olmak.
5) Yaşam boyu öğrenmeye eğilim ve yatkınlık gösterme ve bu hususta yetkinlik sahibi olmak.
6) Kendisi, meslektaşları ve işverenleri için sorumluluk alabilme ve pratikte karşılaşılabilen öngörülemeyen karmaşık problemleri tek başına veya bir grup içerisinde çözebilme yetisine sahip olmak.
7) Profesyonel ve etik sorumluluk konusunda bir anlayış geliştirmek.
8) Mühendislik matematiği ve mühendislik bilimleri temellerini enerji dönüşümü alanına uygulayabilme yetisi geliştirmek.
9) Sürdürülebilir mühendislik çözümlerinin uygulanması konusundaki zorunluluklar hakkında anlayış geliştirmek.
10) Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sıhhi ve güvenlikle ilgili etmenleri, üretilebilirliği ve sürdürülebilirliği göz önüne alarak arzu edilen niteliklere sahip bir sistem, parça veya süreç tasarımı gerçekleştirebilme yetisine sahip olmak.
11) Bir tez veya proje çalışmasının her türlü (literatür tarama, yöntem geliştirme ve uygulama, sonuçları sınıflandırma ve yorumlama, vb.) aşamasını gerçekleştirebilme