MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM5303 | Operasyon Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MUSTAFA ÖZBAYRAK Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Üretim/işlemler yönetimi alanında, öğrencilere kazandıkları becerileri ve öğrendikleri araçları kullanarak piyasada nasıl rekabet üstünlüğü yaratabileceklerini göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Üretim stratejilerini geliştirme ve tartışma • Talebe ilişkin unsurları belirleme ve talep kestirimi • Kazandıran ürün/hizmet özelliklerini belirleme • Ürün/hizmet için gereken kaliteyi tanımlama • Farklı kapasite yönetim stratejilerini belirleme . Stokları belirleme ve yönetme • MRP ve yalın üretim gibi farklı üretim yönetim yaklaşımlarını ayırt edebilme • operasyonların çizelgelenmesi |
Üretim/işlemler yönetimi, bir işletmenin hergün karşılaştığı operasyonel işleyişe odaklanan temel bir disiplindir. Ders, üretim ve hizmet sistemlerini, teknik faktörleri, ürün kalitesini, kapasite ve verimlilik konularıyla bunlar arasındaki karşılıklı ilişkileri ele alır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Üretim/ işlemler yönetimine giriş | |
2) | Üretim/işlemler stratejisi ve rekabet edebilirlik | |
3) | talep yönetimi | |
4) | Talep kestirimi modelleri | |
5) | Ürün ve hizmet tasarımı ve güvenilirlik | |
6) | Süreç tasarımı: Öğrenme eğrisi ve etkileri | |
7) | Kalite yönetimi | |
8) | Gözden geçirme ve arasınav | |
9) | Bütünleşik planlama | |
10) | Kapasite planlama | |
11) | Envanter yönetimi | |
12) | MRP-ERP | |
13) | YAlın üretim ve tedarik zinciri yönetimi | |
14) | Dönem projesi sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | W.J. Stevenson (2012): Operations Management, 11th Ed., McGraw Hill. Bayraktar, E. (2007): Üretim ve Hizmet Süreçlerinin Yönetimi, Çağlayan Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Nahmias, S. (2009): Production and Operations Analysis, 6th Ed., McGraw-Hill. Jacobs, F.R. and Chase,R.B. (2011): Operations and Supply Chain Management, 13rd Ed., McGraw Hill. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Süreç Odaklı olabilmek | |
2) | Teknik Özellikleri Yöneticilik fonksiyonları ile entegre edebilmek | |
3) | Ekonomik, Sosyal ve Çevre koşullarınıda dikkate alarak Yöneticilik becerilerini geliştirmek | |
4) | Hızlı ve Çevik karar verme sürecini başlatabilmek | |
5) | Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak | |
6) | Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
7) | Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek | |
8) | Mühendislik Yönetimi uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek | |
9) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek | |
11) | Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |
12) | Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek |